رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران
رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران گفت: زمان ماندگاری دوغ کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۱۸۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵ 13 February 2016

به گزارش تابناک مازندران،اسماعیل خاتمی مقدم گفت: دوغ یك محصول ایرانی است و تمامی استانداردهای آن نیز توسط ایران تعیین خواهد شد اما به دلیل ترویج فرهنگ تازه خوری محصولات لبنی، واحدهای صنعتی به صورت داوطلبانهاقدام به كاهش تاریخ ماندگاری دوغ خواهد كرد.

وی با تاكید بر اینكه لبنیات محصولات سلامت بخش هستند، ادامه داد: با مشاركت و همكاری دولت و صنایع بحث اینكه لبنیات در تازه‌ترین مدت به دست مصرف كننده برسد آغاز شده است.

رئیس انجمن صنایع غذایی استان مازندران تصریح كرد: این حركت برای صنعت هزینه دارد ولی صنعت خود پیش قدم شده است و با همكاری كارشناسان سازمان غذا و دارو قرار بوده از ابتدای اسفند ماه اقدام به كاهش زمان ماندگاری دوغ کنند.

خاتمی مقدم بیان کرد: به دلیل شرایط خاص بازار در اسفند و فروردین ماه درخواست كرده ایم این فرصت به صنایع داده شود تا اواخر فرودین و اوایل اردیبهشت ماه تاریخ ماندگاری دوغ های تولیدی را به كمتر از 20 روز كاهش یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تاریخ مصرف دوغ بین 60 تا 70 روز است و به دلیل ایجاد نشدن مشكلات برای بازار روند كاهش زمان ماندگاری شروع خواهد شد و آرام و آرام هر 10 روز از زمان ماندگاری كاهش خواهد یافت تا اینكه در اریبهشت ماه به تاریخ مصرف مورد نظر برسد.

رئیس انجمن صنایع غذایی استان مازندران با تاكید بر اینكه تاریخ ماندگاری محصول با دو شاخص تعیین خواهد شد، گفت: بر اساس شاخص فصول سرد و گرم و شاخص كیفیت بهداشتی كارخانه تولیدی میزان ماندگاری دوغ بین 12 روز تا 20 روز تعیین خواهد شد.

خاتمی مقدم بحث اصلی را در لبنیات پاستوریزه زنجیره سرد عنوان كرد و گفت: هیچ لبنیات پاستوریزه ای را نباید در خارج از یخچال نگهداری و حمل كرد و هیچ تعریفی برای نگهداری و حمل این محصولات در هیچ كجای دنیا بجز استفاده از وسایل سرمازا تعریف نشده است.

وی تاكید كرد: زنجیره سرد در كشور زیر سوال است و به آن كمتر توجه شده است و در هیچ كجای دنیا فروشگاه‌هایعرضه محصولات لبنی به این گستردگی دیده نمی شوند و برخی عرضه كنندگان كه بدون در نظر گرفتن استانداردهای نگهداری محصولات لبنی پاستوریزه اقدام به ویترین كردن این محصولات در خارج از مغازه خود و یا خارج از یخچال می کنند.

خاتمی مقدم با اشاره به اینكه مردم باید در خصوص بهبود زنجیره سرد خود اقدام کنند، گفت: استفاده از زنجیره سرد باید در جامعه رواج یابد و مردم خود طلب کنند كه فروشندگان محصولات لبنی پاستوریزه این محصولات را در یخچال نگهداری کنند..

رئیس انجمن صنایع غذایی استان مازندران با اشاره به نامناسب بودن جرائم فروشندگان محصولات لبنی پاستوریزه در خارج از یخچال گفت: بخش نظارتی پشتوانه نظارتی لازم را ندارد و باید جرم مناسب برای قوه قضائیه تعریف شود و شرایط مناسب برای برخورد با این متخلفین صورت گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار