امام جمعه نوشهر
امام جمعه نوشهر با تقدیر از مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن و گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این راهپیمایی، نماد وحدت و استقامت ملت بود.
کد خبر: ۱۷۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 12 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ در خطبه های نماز جمعه این هفته نوشهر افزود: نظام جمهوری اسلامی، حکومتی مردمی است که همواره با پشتیبانی مردم به پیش می رود.


وی یادآور شد: جمهوری اسلامی دارای چهار ویژگی شامل رضایت مندی مردم، ارزش مداری، حق مداری، قانون گرایی است.


امام جمعه نوشهر اظهار داشت : باید رضایت مردم تا حد امکان فراهم شود و از کارهایی که موجب ناخرسندی مردم می شود پرهیز کنیم.


مشایخ یکی از فرق های حکومت اسلامی و دیگر حکومت ها را توجه به ارزش های دینی برشمرد و ادامه داد: حکومت های غربی به دنبال ارزش ها نیستند.


وی بیان کرد: همچنین بر خلاف حکومت اسلامی که به فکر نیازهای مشروع مردم است، حکومت های غربی کاری به مشروع بودن یا نبودن نیازهای مردم ندارند. 


امام جمعه نوشهر خاطرنشان کرد: قانون گرایی نیز یکی از ارکان جمهوری اسلامی است و در چنین حالتی برای آنکه راهپیمایی 22 بهمن و توجه به ارکان نظام اسلامی را کامل کنیم، باید در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در هفتم اسفند شرکت کنیم.


وی افزود : متاسفانه خیلی از مردم با وظایف این دو مجلس آشنا نیستند و نمی دانند که وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی، وضع قانون و نظارت بر حسن اجرای آن است.


او افزود : وظیفه نماینده مجلس، پیگیری مسائل شخصی مردم و شرکت در مجلس ختم و یا کاریابی برای فرزندان ما نیست و باید کسی را به مجلس بفرستیم که حرف اسلام و مردم را بزند.


امام جمعه نوشهر بر اهمیت مجلس خبرگان نیز تاکید کرد و ادامه داد: در روز 14 خرداد و کمتر از 24 ساعت پس از وفات امام راحل، این مجلس رهبر جدید را انتخاب و دنیا را انگشت به دهان کرد. 


مشایخ درباره مذاکرات صلح سوریه در مونیخ هم اظهار داشت: حامیان داعش وقتی دیدند که شهر حلب در حال آزاد شدن است، می خواهند به بهانه صلح به تکفیری ها کمک کنند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار