مدیرکل آموزش و پرورش مازندران
مدیرکل آموزش وپرورش مازندران گفت:آموزش و پرورش مازندران در دوره ابتدایی کمبود نیرو دارد.
کد خبر: ۱۷۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 10 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، سید علی قاسمی در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری مازندران برگزار شد، گفت: در استان مازندران در سه مقطع تحصیلی بیش از 800 مدرسه زیر حد نصاب دانش‌آموز که ناچار به ارایه خدمات آموزشی هستیم.

وی با بیان اینکه 8 مدرسه یک دانش آموزی در استان مازندران وجود دارد، افزود:در حال حاضر 64 مدرسه داریم که زیر 5 دانش آموز دارند و 123 مدرسه زیر 10 نفر دانش‌آموز دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به کمبود نیرو در مقطع ابتدایی، تصریح کرد: 436 نفر نیروی انسانی در مقطع ابتدایی کمبودداشت کهبرای رفع آن 435 معلم دوره متوسطه در ابتدایی ساماندهی شد.

وی افزود: کارگروه ویژه‌ای در نوسازی و مدارس با مسئولیت مدیر کل نوسازی و مدارس شکل بگیرد تا برای تنظیم بودجه برای سال آینده تصمیم گیری کنیم.

قاسمی با اشاره به وجود مدارس احداثی خالی از دانش آموزان، پیشنهاد داد: می توان برخی از فضاهای مدارس نیمه کاره را به متولیان مدارس غیر انتفاعیواگذاری کرد.

وی ادامه داد: در حوزه سرانه ورزشی و بهداشت مدارس و فرهنگ و هنر از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم و باید در این سرفصل‌ها اعتبارات لازم در نظر گرفته شود.

این مسئول عنوان کرد: باید احداث مدارس را در استان ارزیابی کنیم تا مدارس در مکان‌هایی که نیاز است احداث شود.

وی یادآور شد: 63 درصد دانش آموزان در شهر و 37 درصد در روستا هستند و باید رویکردپروژه های احداثی در شهرها مدنظر باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار