مدیرکل هواشناسی استان فارس، با بیان اینکه این سامانه موجب افزایش ابر، بارش متنواب باران، رگبار و رعد برق و وزش باد نسبتا شدید در بیشتر نقاط استان می شود، گفت: عمده فعالیت این سامانه امروز در نیمه شمالی و غربی و فردا در مرکز و در اواخر هفته در نیمه شرقی استان پیش بینی شده است.
کد خبر: ۱۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 30 March 2015

به گزارش تابناک فارس و نقل از شبستان،عبدالکریم جامع، مدیرکل هواشناسی استان فارس، با اشاره به اینکه از امروز دوشنبه (10فرودین) یک سیستم بارشی استان فارس را تحت تاثیر قرار می دهد گفت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و محاسبات عددی نشان دهنده نفوذ یک سامانه بارشی به استان فارس است که فعالیت آن از امروز دوشنبه (10فرودین) آغاز و تا روز پنج شنبه 13 فرودین ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه این سامانه موجب افزایش ابر، بارش متنواب باران، رگبار و رعد برق و وزش باد نسبتا شدید در بیشتر نقاط استان می شود، ادامه داد: عمده فعالیت این سامانه امروز در نیمه شمالی و غربی و فردا در مرکز و در اواخر هفته در نیمه شرقی استان پیش بینی شده است.

جامع، با اشاره به این نکته که طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه امکان بارش برف در نقاط سردسیر و مرتفع بویژه در نواحی شمالی استان وجود دارد، اظهار داشت: امکان اختلال در رفت و آمد بویژه در نواحی کوهستانی وجود دارد که روز پنج شنبه نیز به علت وجود رطوبت مناسب احتمال رگبار پراکنده در نواحی شرقی وجود خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان فارس، میانگین بارش باران در استان را از فعالیت سامانه بارشی که در هفته اول سال جدید در استان استقرار داشت، 68 میلی متر عنوان داشت و گفت: ما نسبت به سال قبل هشت درصد کاهش بارندگی و نسبت به کل استان در سال گذشته حدود 12درصد کاهش بارندگی را شاهد هستیم.

برچسب ها: فارس ، هواشناسی ، بارندگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار