کد خبر: ۱۷۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 03 February 2016
در عالم فرهنگ، روابط انسان ها و خمیر مایه ذهن آنها و از همه مهمتر رفتارشان، اثر بخشی زیادی بر دیگران دارد. ما انسان ها اثر پذیریم بخصوص از نخبگانی که در رسانه ها بیشتر آنها را می بینیم. افرادی که زوایای زندگی آنها در این دنیای مدرن و شاید هم پست مدرن، زیادی برای دیگرانی که اغلب به صورت غیر فعال از جامعه خود و از داشته های فرهگی جامعه خو د اثر می پذیرند مهم است .
فارغ از نگاه ارزشی د جامعه بین اقشار مهم جامعه مانند پزشکان و بزایگران و ..مداحان نیز به مدد رسانه، امروزه در جذب و جلب نظر مخاطبان بسیار مهم تلقی می گردند.
کوتاه سخن اینکه این قشر و مخصوصا افراد شاخص ایشان نیز در سیبل افکار عمومی قرار دارد.
یکی از مداحان معروف کشور ، که اتفاقا گرایش سیاسی خاصی نیز دارد حاج سعید حدایدان است. او اخیرا در مدت سه ماهی که در جمع رزمندگان ایرانی در سوریه حضور داشته علاوه بر ارائه خدمات فرهنگی ، اقدام به تهیه عکس ها مختلف در لباس و فرمهای نظامی کرده و دست به انتشار آنها در فضای مجازی زده است.
نگارنده تلاشی برای توجیه و یا رد اثرات مثبت و یا منفی این اقدام ندارد اما می تواند دغدغه فرهنگی خود را صادقانه با مخاطب در میان گذارد.
دوران دفاع مقدس را یادمان می آید. در آن زمان بسیاری از رزمندگان در مقابل گرفتن عکس امتناع می نمودند. نمونه بارز آن شهید شفیع زاده است که تنها یک عکس از وی آنهم به اکراه گرفته شده است.


امروز نسل جوان در مقابل آن ایثارها با مفهومی بنام بی ریایی و گمنامی طلبی آشنا شده اند . اما به نظر می رسد این نوع کارها بتواند به ایثارگری های فعلی در سوریه ، رنگ و بوی تبلیغاتی ببخشد.
و این از سوی کسانی که در سیبل افکار عمومی هستند قبیح تر است.
سرویس اجتماعی تابناک تبریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :