معاون اداره اوقاف و امورخیریه مازندران گفت:در راستای شناسنامه دار کردن موقوفات و ثبت مالکیت موقوفات تعداد 485 سند مالکیت در 10 ماهه سال اخذ شد که بالغ بر 5 هزار و 500 رقبه ملکی است.
کد خبر: ۱۷۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲ 02 February 2016

 به گزارش تابناک مازندران، مجتبی باقرزاده گفت: در 10 ماهه سال جاری در راستای احقاق حقوق موقوفات از تعداد 657 پرونده دعاوی جریانی در سطح استان مازندران با پیگیری و تلاش کارشناسان حقوقی و ثبتی تعداد 297 پرونده تعیین تکلیف شد که 83 درصد آرا به نفع موقوفات و در جهت صیانت از حقوق موقوفات بوده است.

وی افزود: در اجرای احکام در پرونده دعاوی با پیگیری آرا 55 حکم به طور کامل اجرا شد که طی آن اعاده حقوق وقف را به دنبال داشت.

معاون حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: در راستای شناسنامه دار کردن موقوفات و ثبت مالکیت موقوفات تعداد 485 سند مالکیت در 10 ماهه سال اخذ شد که بالغ بر 5 هزار و 500 رقبه ملکی است.

وی ادامه داد: در جهت اخذ سند مالکیت موقوفات مهمترین گام که منشا تحول عظیم در اخذ سند مالکیت بوده برگزاری جلسات مشترک کارگروه ثبتی و و اوقافی با حضور مدیران کل اوقاف و ثبت اسناد و معاونین روسای ادارات به صورت هر 15 روز یکبار بوده است.

باقرزاده گفت: تعداد 563 پرونده دعاوی این اداره کل برای عدالت دقیق تر در سامانه جامع موقوفات کشور وارد شد که به صورت مستمر توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور رصد می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار