دوره های بلد بومی با هدف افزایش دانش و توانمندی جوامع محلی در جزیره قشم برگزار شد.
کد خبر: ۱۷۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ 01 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر ژئوپارک قشم گفت: این دوره ها با هدف افزایش دانش و توانمندی جامعه محلی ، شناخت و بهره گیری از پتانسیل های محیط طبیعی پیرامونی این منطقه و ارائه خدمات بهتر به بازدیدکنندگان و رونق اقتصاد روستاییان برگزار شد.
 
 حمیدرضا محسن پور با اشاره به برگزاری دوره آموزش با محوریت حرا و پرنده نگری با حضور جوانان روستاهای مجاور جنگل های حرا آبان امسال در روستای طبل افزود: مرحله دوم دوره های آموزشی با محوریت مباحث زمین شناسی و زمین ریخت شناسی در روستاهای غرب جزیره هم اکنون در حال اجراست.
 
وی گفت: مرحله سوم بلد بومی ژئوپارک با محوریت دلفین نگری و لاکپشت های پوزه عقابی با محوریت آموزش جوانان روستاهای دیرستان، شیب دراز و جزیره هنگام از نیمه دوم بهمن آغاز می شود.
 
 مدیر ژئوپارک قشم افزود: افزایش سطح علمی و افزایش مشارکت جامعه محلی از جمله اهداف مهم و فلسفه وجودی ژئوپارک هاست.
 
محسن پور گفت: در خلال این دوره ها به ساکنان روستاهای همجوار سایت های ژئوپارک به عنوان همیاران ژئوپارک آموزش های لازم به عنوان راهنمایان محلی یا رنجر با ژئوپارک ارائه می شود.
 
 وی با تاکید بر نقش مهم آموزش ها در تقویت اقتصاد خانواده های روستایی افزود: با نزدیک شدن به تعطیلات پایان سال و افزایش سفرها به قشم می تواند بخش مهمی از نیازهای اقتصادی شرکت کنندگان در این دوره ها تامین شود.
 
جزیره قشم در جنوب ایران با داشتن سایت های مهم گردشگری همه ساله میزبان میلیونها مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار