لحظه به لحظه مراسم آغاز سال سینمای ایران؛
این مراسم سه بخش اصلی دارد؛ در ابتدای مراسم سخنرانی حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به عنوان میزبانان این مراسم و بعد از آن جوایز بخش تبلیغات سینمای ایران با معرفی نامزدها و اهدا سیمرغ بلورین به برندگان بهترین پوستر، عکس، تیزر و آنونس در دستورکار است.
کد خبر: ۱۷۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷ 31 January 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه

افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در حالی بر روی سن گردان و دکور بزرگ با حضور سه مجری در تالار وحدت اجرا می‌شود که سورپرایز این مراسم حضور بهرام رادان و مهناز افشار به عنوان مجریان افتتاحیه است.

به گزارش «تابناک»؛ آیین افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر که به منزله آغاز سال نوی سینمای ایران است، ساعت 19 امشب به میزبانی تالار وحدت آغاز شد.

این مراسم سه بخش اصلی دارد؛ در ابتدای مراسم سخنرانی حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به عنوان میزبانان این مراسم و بعد از آن جوایز بخش تبلیغات سینمای ایران با معرفی نامزدها و اهدا سیمرغ بلورین به برندگان بهترین پوستر، عکس، تیزر و آنونس در دستورکار است.
 
همچنین در مراسم افتتاحیه که به کارگردانی مجید برزگر سینماگر شناخته شده کشورمان برگزار می‌شود، علاوه بر پخش فیلم‌های بزرگداشت هنرمندان که در این مراسم مورد تقدیر قرار می‌گیرند، قطعات موسیقیایی همچون آیین‌های گشایش جشنواره‌های پیشین برقرار خواهد بود.

هم اکنون مراسم فرش قرمز جشنواره آغاز شده و هنرمندان در حال ورود به تالار وحدت هستند. ابوالحسن داوودی، سامان مقدم، بهروز شعیبی، مهناز افشار، جواد عزتی، هدایت هاشمی از جمله سینماگران حاضر در افتتاحیه هستند. در ابتدای این مراسم یک نمایش با همراهی سماع مولانا برگزار شد و سپس سال سینمای ایران با اعلام زنده یاد خسرو شکیبایی آغاز شد.
 
سپس احسان کرمی روی صحنه حاضر شد و محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر را دعوت کرد تا سخن بگوید. حیدری پیامی کوتاه داد، سبد گلی مقابل حاضران قرار داد و صحنه را ترک کرد سپس ویدیویی از مراحل اجرایی برگزاری جشنواره سی وچهارم پخش شد. سپس هیات انتخاب و هیات داوران بخش مواد تبلیغاتی معرفی و هیات داوران روی صحنه حاضر شدند.

 در ادامه نامزدهای برنده جایزه عکس سی و چهارمین دوره معرفی شدند و سیمرغ بلورین بهترین عکس به محمد بدرلو عکاس فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» تعلق گرفت. سپس نامزدهای بخش بهترین آنونس معرفی شدند که خواب تلخ ساخته محسن امیریوسفی انتخاب شد. تابناک ماه ها پیش این انتخاب درست را پیش بینی کرده بود. محسن امیریوسفی که خود را معضل امیریوسفی خواند و خواستار رفع توقیف فیلم آشغال های دوست داشتنی شد.

افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در تالار وحدت

امیریوسفی همچنین این جایزه را به شهاب حسینی که بابت آشغالهای دوست داشتنی از مشاوره جشنواره استعفا داد، تقدیم کرد. سپس نامزدهای بهترین پوستر فیلم معرفی شدند که علی باقری برای فیلم «من میخوام شاه بشم» ساخته علی باقری تعلق گرفت. باقری با لباس کردی روی صحنه آمد و این جایزه را دریافت کرد. در ادامه این مراسم حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی روی صحنه حاضر شد و سخنرانی کرد. ایوبی ضمن تبریک سال نوی سینمای ایران، از گشایش سی و چهارمین دفتر مثنوی جشنواره فیلم فجر سخن به میان آورد. او از آشتی مردم و سینما و سینما و مردم در عین حفظ ریشه ها و پیوند اندیشه ها سخن به میان آورد. او این جشنواره را به پاسداران وطن و حافظان مرزهای ایران اسلامی تقدیم کرد.

سپس یادی از شهید سعید سیاح طاهری بنیانگذار جشنواره های دانش آموزی شد و سپس رخشان بنی اعتماد، فاطمه معتمدآریا، مهتاب کرامتی، سیده زهرا حسینی به صحنه آمدند و از همسر این شهید تقدیر کردند. در ادامه مهناز افشار به عنوان مجری دوم روی صحنه حضور یافت و سخنانش را با سلام به فاطمه معتمدآریا آغاز کرد و سپس متنی قرائت کرد که ایوب آقاخانی نوشته بود.

در ادامه بزرگداشت سینماگران با تقدیر از مهدی فخیم زاده آغاز شد که علی جنتی و مریلا زارعی برای تقدیر روی صحنه حاضر شدند.

سپس فیلمی درباره محمدمهدی دادگو سینماگر و مدیر پیشین سینمای کشورمان انتخاب شد و در ادامه مراسم تقدیر از او آغاز شد. در ادامه علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی کرد و سپس با پخش کلیپی از درگذشتگان یک سال اخیر با پخش کلیپی یاد شد. مراسم افتتاحیه با اجرای قطعات زنده موسیقی ادامه یافت.

سپس کلیپ متفاوتی درباره رضا کیانیان پخش شد و با حضور داوود کیانیان و علی ربیعی از رضا کیانیان تقدیر شد. داوود کیانیان از فاطمه معتمدآریا برای تقدیر از رضا کیانیان دعوت کرد و معتمدآریا از کیانیان تقدیر کرد. سپس احسان کرمی ار کاتالوگ جشنواره رونمایی کرد. سپس کلیپ بزرگداشت رویا تیموریان پخش شد و محمد حیدری و ویشکا آسایش از این بازیگر زن سینمای ایران تقدیر کردند. مسعود رایگان همسر رویا تیموریان، این بازیگر را همراهی می کرد.



مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار