بعضی خانم‌ها پای ثابت بازارهای هفتگی هستند و بیشتر آنها چهره‌ها آشنا و شناخته شده هستند که از سپیده‌دم تا تاریکی شب در بازارها حضور دارند و فعالیت آنان سرما و گرما نمی‌شناسند.
کد خبر: ۱۷۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 31 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، وقتی نزدیک‌تر می‌روی صورت خندانش پر از چروک‌هایی است که روزگار به او بخشیده است.

این خانم‌ها پای ثابت بازارهای هفتگی هستند و بیشتر آنها چهره‌های آشنا و شناخته شده هستند که از سپیده‌دم تا تاریکی شب در بازارها حضور دارند و فعالیت آنان سرما و گرما نمی‌شناسند.

متأسفانه با وجود سختی کار این قشر تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند که این موضوع از مهم‌ترین مشکلات آنان محسوب می‌شود و لازم است در این باره تدبیری جدی اندیشیده شود.

یکی از فروشندگان این بازار گفت: از همان ابتدای جوانی و پس از فوت همسرم وارد این کار شدم در حال حاضر بیشتر افراد مرا می‌شناسند و مدت 30 سال است که در این کار مشغول هستم، در ابتدا سبزی را از فروشندگان خریداری کرده و به فروش می‌رساندم، پس از مدتی دیدم سود کمی عایدم می‌شود و هر چه به‌دست می‌آورم باید سبزی بخرم به همین دلیل تصمیم گرفتم که خود اقدام به کشت سبزی کنم.

در حال حاضر با گذشت 30 سال توانستم خرج تحصیل فرزندانم را تأمین کنم به‌دلیل اینکه تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستم تا زمانی که کار کنم می‌توانم به‌راحتی زندگی کنم، اگر بیمار باشم و مشکلی به‌وجود آید، در تأمین معاش خود باز می‌مانم.

حتی از داشتن فضایی برای فروش محصول خود محروم هستیم و باید در بازارهای هفتگی محصول خود را به فروش برسانیم که هزینه‌هایی بابت حمل و نقل بر ما تحمیل می‌شود، درخواست ما این است که مسئولان فضایی برای ما درنظر بگیرند تا نگران فروش محصول خود نباشیم.

به‌دلیل سختی کار و سرما به بیماری استخوانی مبتلا شدم به‌طوری‌که نمی‌توانم روی پای خود بنشینم و تحت پوشش بیمه‌ای نیستم تا بتوانم هزینه‌های درمانی و دارویی خود را تأمین کنم.

* اصناف در بحث بازار هفتگی وارد نمی‌شود

رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران در این‌باره اظهار کرد: معمولاً در بحث بازارهای هفتگی اصناف ورود پیدا نمی‌کند.

عباس رمدانی بیان کرد: اصناف از مجموعه‌ای حمایت می‌کند که در قالب مکانی تجاری باشد و حتماً باید تشکیلات باشد، خارج از این موضوع به اصناف برنمی‌گردد.

* راه‌اندازی بازارهای هفتگی در محلات مختلف ساری

عضو شورای اسلامی شهر ساری در این‌باره می‌گوید: شهرداری بازارهای هفتگی را در مناطق مختلف شهر دایر کرده است.

مسعود پیری با اشاره به اینکه برای جلوگیری از سرگردانی در محلات مختلف بازارهایی را پیش‌بینی کردیم، افزود: تکلیف شهرداری در این حد است و در بحث‌های دیگر باید مسئولان متولی ورود پیدا ‌کنند.

* بیمه مشاغل آزاد از یارانه دولتی برخوردار نیست

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران در بحث بیمه این افراد می‌گوید: این افراد به‌دلیل اینکه رابطه حقوقی با فرد یا سازمانی ندارند می‌توانند در قالب حرف و مشاغل آزاد نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

علی‌اصغر محمودی اظهار کرد: هر فرد با هر حرفه‌ای اگر قصد دارد از یارانه دولت استفاده کند، باید بخشی از حق بیمه توسط دولت پرداخت شود که مستلزم این است، قانونی وضع شود و دولت حق بیمه را پرداخت کند.

وی در پاسخ مبنی بر اینکه افراد از حق بیمه بالای حرف و مشاغل آزاد گلایه دارند، گفت: به‌دلیل اینکه این بیمه از یارانه دولتی برخوردار نیست، بالا است که موضوع بیمه بسیاری از اقشار به اوضاع مالی دولت بستگی دارد.

* راه‌اندازی بازارچه دائمی برای این افراد ضروری است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در این‌باره گفت: ما دستگاه حمایتی نیستیم ما سیاستگذار هستیم.

مریم جمشیدی با اعلام اینکه بارها و بارها با شهرداری در ارتباط با دایر کردن بازارچه دائمی مذاکره کردیم که این افراد ساماندهی شوند، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های متولی باید پای کار بیایند.

وی اضافه کرد: ما موظف هستیم مشکلات را بازگو کنیم متأسفانه برخی دستگاه‌ها پشت گوش می‌اندازند.

با توجه به اینکه خرید کالا از این افراد سودهای دلالی را از بین می‌برند لازم ‌است دستگاه‌های متولی پای کار بیایند و مشکلات این قشر را برطرف کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار