فرماندار چالوس
فرماندار چالوس گفت: معضل زباله در غرب مازندران جدی است.
کد خبر: ۱۷۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 29 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمد ناصر زندی در جمع مدیران شهرستان چالوس اظهار كرد: در سال 94از محل اعتبارات7 میلیارد و 242 میلیون تومان مصوب شد كه در 9 ماهه ابتدای امسال تاكنون 3 میلیارد و 266 میلیون تومان تخصیص یافته است كه بیش از 44.39 درصد بوده است و از اعتبارات ماده 180 نماینده مجلس كه بیش از 6 میلیارد می باشد كه در قالب148 پروژه در نظر گرفته شد.

وی بر اولویت بندیدر اجرای پروژ‌ه‌های نیمه‌تمام شهرستان تاكید كرد و گفت: در گذشته پروژه هایی كلنگ زنی شد ولی به علت نداشتن اعتبار به تاخیر افتاد كه از آن جمله می توان بهپروژ‌ه‌هایی چون کمربندی شهرستان، پل و تونل شهری محور کمربندی اشاره كرد كه از جمله پروژه‌‌‌های ملی بود که به‌ دلیل کمبود اعتبارات فرسایشی شد، اما دو سه ماه اخیربا شدت بیشتری فعال شده است و در صدد هستیم تا پایانامسال علیرغم بدهی به پیمانكاربه بهره‌برداری برسند.

فرماندار چالوس تصریح كرد: پل سردابرود نیز به‌ دلیل عدم تامین اعتبار و جانمایی پروژه چندین سال متوقف مانده بود و به‌ عنوان آرزوی تاریخی مردم مطرح بود نیز تا پایان امسال زیر بار ترافیک می‌رود و تا قبل از عید به بهر برداری خواهد رسید.

زندی ترافیک درون‌شهری و اختلالات حوزه عبور و مرور داخلی در شهرچالوس را از مهم ترین مشكلات دانست و یادآور شد: چالوس شهری دارای بافت قدیمیبا معابری باریک و رودخانه‌ای در مسیر داخل شهر است که با وجود اقدامات فراوانی كه صورت گرفتهدر اجرای برخی پروژه ها با مشكل مواجه شده است.

وی راهكار برون رفت از معضل ترافیك راایجاد رینگ یک و دو شهری از سوی شهرداری و شورای اسلامی عنوان كرد و گفت:اجرای رینگ یک شهری در مرحله پایانی قرار دارد وفقط گواشواره آن باقی مانده است و در صورت تخصیص اعتبار 500 میلیون تومانی برای گوشواره پل، پیمانکار متعهد شد تا در زمان کوتاهی آن را به سرانجام برساند و با این اقدام یكی از مشكلات جدی شهر برطرف می شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس تمرکز روی یک پروژه برای اتمام آن‌ را از اقدامات خوب شهرداری و شورای اسلامی شهر چالوس دانستو افزود: سعی شد تا تمام اعتبارات و انرژی بر روی پروژه رینگ دو شهری چالوس گذاشته شود و در این مورد شورای شهر و شهرداری اقدام به تملک مسیر از دانشگاه آزاد اسلامی تا پل آب‌نما کردند اما برای اتمام پروژه نیازمند مبلغ 11 میلیارد تومان هستند.

زندی ساخت و تکمیل پروژه کتابخانه شهر چالوس را ضروری خواند و ادامه داد: با وجود تخصیص زمین از سوی خانواده شهید هرج‌پور به‌ دلیل کمبود اعتبارات این پروژه نیمه‌کاره رها شد و ادامه آن با اعتبارات قطره چكانی جوابگو نیست.

وی با بیان اینكه این شهرستان فاقد مجتمع فرهنگی ورزشی است خاطر‌نشان کرد: اینمجتمع به‌دلیل اینکه شهری، فرهنگی و دانشگاهی است از دیگر نیازهای این منطقه محسوب می‌شود که با وجود تخصیص زمین از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر چالوس اقدامی تاكنون انجام نشده است.

فرماندار چالوس متذكر شد: با وجود آنكه چند سالی است از تاسیس بخشداری در مرزن آباد می گذرد اما این اداره همچنان فاقد ساختمان مستقل است و به صورتاستیجاری فعالیت می‌کند و اگرچه زمین از سوی شهرداری و شورای شهر واگذار شد اما نیازمند تامین بودجه و اعتبارات جهت احداث ساختمان است.

زندی بر ایجاد اداره راه مستقل در جاده كندوان چالوس تاكید كرد و یاد آور شد:با توجه به اینکه این جاده یکی از ورودی‌های مازندران محسوب می شود می‌تواند به میزان راه‌های هراز و سوادکوه دیده شود، چرا که جاده چالوس به‌عنوان استثنایی‌ترین جاده کشور همواره خطرات زیادی را نیز با خود به‌دنبال دارد.

وی تخصیص اعتبار برای لایروبی رودخانه‌های چالوس و سردآبرود به‌دلیل اینکه موجب بروز سیل و بحران می‌شود را مهم خواند و ادامه داد:دو سیل اخیر شهرستان به دلیل عدم لایروبی رودخانه ها روی داد و با اعتبارات شهرستانی تنها می توان اقدامات مسكنی انجام داد و كافی نیست.

این مسئول ادامه داد: با وجود اینکه شهرستان چالوس به مدت 17 سال است که مستقل شده، اما همچنان اداراتی مانند راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آب و فاضلاب روستایی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دارای ساختمان‌های استیجاری هستند که نیازمند اتخاذ تدابیر لازم در زمینه استقلال این ادارات است.

زندی بر جدی گرفتن معضل زباله در غرب مازندران تاكید كرد و گفت: با توجه به اینکه دپوی غیراصولی زباله شهرستان چالوس در دل جنگل و بهترین فضای شهر زیبنده این شهرستان نیست، در این راستا اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری اقدام به بستن قرارداد با یک شرکت سوئدی برای احداث کارخانه زباله‌سوز با روش جدید شدند که این پروژه نیز به‌دلیل نداشتن بودجه ابتر مانده است.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به نزدیك شدن با ایام نوروز و سال جدید و با توجه به اینكه چالوس از شهرستان های توریستی و گردشگر پذیر استان است نیاز است مسئولین اقدامات لازم را جهت استقبال از سال جدید انجام دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار