چند خبر نوروزی از مازندران؛
این روزها حال و هوای بهاری استان و همچنین وجود منابع متعدد گردشگری در مازندران سبب شده تا هموطنان عزیز از اقصی نقاط کشور برای گذراندن تعطیلات نوروزی به این استان سفر کنند.مهمترین اخبار این حوزه را در ادامه می خوانیم...
کد خبر: ۱۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 28 March 2015
تابناک مازندران:این روزها حال و هوای بهاری استان و همچنین وجود منابع متعدد گردشگری در مازندران سبب شده تا هموطنان عزیز از اقصی نقاط کشور برای گذراندن تعطیلات نوروزی به این استان سفر کنند.مهمترین اخبار این حوزه را در ادامه می خوانیم:

481 تیم امدادی در مازندران خدمات رسانی کردند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، از اعزم ۴۸۱ تیم امدادی با هزار و ۷۹۶ امدادگر در طرح های نوروزی هلال احمر خبر داد.
، مهدی ولی پور بعد از ظهر جمعه در ستاد اجرایی خدمات سفرهای مازندران، با بیان اینکه امدادگران در ۲۶۸ حادثه در طرح های نوروزی استان خدمات رسانی کردند گفت: در این عملیاتها به دو هزار و ۹۵۲ مصدوم امدادرسانی و ۷۹۱ مسافر نوروزی نیز اسکان اضطراری داده شدند.
وی با بیان اینکه طرح های نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفندماه شروع شده است گفت: در طرح ایمنی و سلامت نیز بیش از ۲۵۴ هزار نفر با مراجعه به پایگاهها و کمپ های هلال احمر خدمات دریافت کردند.
وی توزیع ۲۵۴ هزار بسته فرهنگی، ارائه خدمات سلامت به دو هزار و ۹۹۲ نفر و بهره مندی دو هزار و ۴۷۹ کودک در ایستگاههای سلامت را از جمله خدمات نوروزی هلال احمر بیان کرد.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان مازندران گفت: هزار و ۱۷ نفر عضو جوان و ۹۶ نفر عضو داوطلب براي ارائه خدمات در پست هاي ايمني و سلامت مشاركت داشتند.
ولی پور گفت: براي اجراي طرح ملي ايمني و سلامت مسافرين نوروزي در استان علاوه بر ۴۰ پست مزبور، ۳۴خيمه نماز، ۳۱نمايشگاه محصولات فرهنگي و تجهيزاب امدادي، ۳۵ايستگاه سلامت تجهيز شد.

نمایشگاه صنایع دستی در رامسر افتتاح شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از بازگشایی نمایشگاه صنایع دستی رامسر در 110 غرفه خبر داد.
دلاور بزرگ‌نیا پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع دستی این شهرستان اظهار داشت: 16 استان در این نمایشگاه حضور یافتند که صنایع دستی و اقلام سوغات را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های این‌چنینی فرصتی است تا هنرمندان رابطه مستقیم با مردم داشته باشند، افزود: در این نمایشگاه‌ها هنرمندان حوزه صنایع دستی به صورت مستقیم با نظرات و سلیقه مخاطب آشنا می‌شوند.
مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه ‌گردشگران می‌توانند برای تهیه سوغات از این نمایشگاه‌ها استفاده کنند، تصریح کرد: این نمایشگاه‌ها فرصتی است تا صنایع دستی به خانه‌های مردم راه یابد.
بزرگ‌نیا با تاکید بر کاربردی کردن صنایع دستی در زندگی مردم متذکر شد: هنرمندان باید بر ابتکار و خلاقیت هنری خود بی‌افزایند تا صنایع دستی از شکل لوکس بودن به سمت کاربردی شدن برود.

اقامت بیش از 700 هزار مسافر در چالوس
فرماندار و رییس ستاد خدمات دسفر شهرستان چالوس گفت: از آغاز دور اول سفرهای نوروزی، بیش از 700 هزار نفر شب اقامت در این شهرستان اقامت داشته­اند.
زندی گفت: ستاد خدمات سفر شهرستان چالوس از ابتدای اسفند ۹۳خود را آماده حضور چشمگیر مسافرانی کرده که این شهر را برای مسافرت انتخاب کرده اند.
وی افزود: این ستاد در تلاش است تا ظرفیت اقامتی مناسبی را برای اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان فراهم کند و از این رو در تلاش است از تمامی ظرفیت‌های موجود بهره‎برداری لازم را داشته باشد.
فرماندار چالوس گفت: با وجود جاذبه های طبیعی و طبیعت بکر و دست نخورده و هم چنین وجود آثار تاریخی ارزشمند این شهرستان هر سال پذیرای سیل عظیم گردشگران ومسافران بوده است. 

اسکان اضطراری ۹۲۱ مسافر نوروزی در مازندران

مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران از اسکان اضطراری ۹۲۱ مسافر نوروزی و خدمات رسانی به سه هزار و ۳۰۰ مصدوم در طرح های نوروزی خبر داد.
مهدی ولی پور صبح شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان با بیان اینکه در طرح های نوروزی نیروهای هلال احمر در ۲۶۸ حادثه امدادرسانی کرده اند گفت: از این تعداد ۹۳ فقره حوادث جاده ای بوده است.
وی با اشاره به اینکه در جریان فعالیت های امدادی، ۹۹ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شد گفت: در مجمموع ۵۴۴ تیم امدادی در فعالیتها خدمات رسانی کرده اند.
ولی پور، شمار نیروهای امدادی فعال در این تیمها را دو هزار و ۴۵ نفر اعلام کرد و گفت: در مموع به سه هزار و ۴۱۸ مصدوم خدمات رسانی شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در این عملیات ها، ۱۵۴دستگاه آمبولانس و خودروي امدادي مشاركت داشتند.
‌وی با اشاره به فعالیت ۱۱۰ پست و  و پایگاه امدادی در استان گفت:  طرح های نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفند ماه شروع شد و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار