مسئول سازمان بسیج علمی کشور
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور بابیان اینکه برای جهش علمی، کشور نیازمند یک منبع اطلاعاتی از توانمندی‌هاست، گفت: متأسفانه در کشور این منبع اطلاعاتی موجود نیست.
کد خبر: ۱۶۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 25 January 2016
به گزارش تابناک مازندران، حسین قدیانی در حاشیه بازدید از مراکز پژوهشی و علمی، مرکز رشد شهید بخشی و خانه نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ازنظر تولید علم رتبه شانزدهم، صنعتی رتبه ۸۰ و اقتصادی رتبه ۱۶۲ را در دنیا دارد، اظهار داشت: رتبه تولید علم کشور نشان از ظرفیت بالای علمی کشور دارد اما در راستای نیازهای اقتصادی و افزایش کارآمدی نظام تأثیر محدودی بوده است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر در سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور به دنبال شناسایی نیازمندی‌ها هستیم، تصریح کرد: با توجه اینکه در حوزه تجاری‌سازی ورود پیداکرده‌ایم باید طرح‌های متقاضیان دارای ظرفیت تجاری‌سازی مورد حمایت قرار گیرد، زیرا عدم شفافیت اطلاعاتی و علمی در کشور مانع اصلی در تشخیص تحقق واقعی و غیرواقعی از هم شده و کار را دشوار کرده است.

وی بابیان اینکه مازندران دارای جوانان مبتکر و مستعد بسیار است، اذعان داشت: این استان ظرفیت‌های علمی و اقتصادی بسیاری در خود نهفته دارد باید بسترهای لازم برای توسعه فعالیت‌های علمی در آن مهیا شود و دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید به سمت تولید علم کاربردی در راستای برطرف سازی نیازهای اساسی نظام و استان گام بردارند.

همچنین مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران از همه مبتکران، مبتکران و فعالان علمی برای استفاده از ظرفیت‌ها و حمایت‌های این نهاد عضو می‌پذیرد.

محمدهادی مؤذن با اعلام اینکه مازندران دارای ۷۰۰ عضو و سه مرکز رشد است، اظهار داشت: این تعداد در ۱۲ کارگروه تخصصی ساماندهی شده‌اند و حمایت‌های این سازمان به‌صورت مادی و معنوی برای مخترعان و نخبگان علمی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار