فرماندارساری با بیان اینکه تلاش بر این است تا نگاه ویژه به مرکز اسناد مازندران داشته باشیم، گفت: کارگروهی تشکیل شود تا مکان مناسبی برای احداث ساختمان مرکز اسناد ایجاد کنیم.
کد خبر: ۱۶۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 25 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، احمد حسین‌زادگان در بازدید از مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران اظهار کرد: با همه ظرفیت‌های علمی و فرهنگی حق مرکز اسناد هنوز ادا نشده است.

وی با بیان اینکه مرکز اسناد جزو دستگاه‌هایی است که کمترین شناخت بر این دستگاه وجود دارد، افزود: اگرچه نظام اسلامی به این مرکز توجه ویژه داشته است اما این مجموعه که میراث ما را حفظ می‌کند در مازندران خیلی مورد توجه قرار نگرفته است.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه کشورهایی هستند که هیچ گونه فرهنگ غنی و میراث ندارند اما برای خود فرهنگ‌سازی می‌کنند، گفت: برخی کشورها با احداث بناهایی، برای خود میراث درست می‌کنند اما کشوری مانند ایران که از این میراث برخوردار است باید در حفظ و حراست از این میراث اقدام گسترده‌تری انجام دهد.

این مسئول با بیان اینکه هنوز بسیاری از سرمایه‌های فرهنگی خود را نشناخته‌ایم، تصریح کرد: میراثی که داریم را هم به آن توجه نمی‌کنیم.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه بیشترین ظلمی که به اسناد می‌شود همان کم‌توجهی و بی‌توجهی به این سرمایه‌ها است، ادامه داد: در فرهنگ‌سازی و ارتباط جوامع بخش‌های فرهنگی و ... با نسل موثر مثل آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها که درس خواندنشان تکلیفی شده و تحقیقی و پژوهشی نیست به خوبی عمل نکردیم.

وی با بیان اینکه از گذشته و تاریخ، عقب افتادیم، تصریح کرد: کشورهای توسعه‌یافته امروز نسبت به نسل گذشته خود بسیار جلوتر هستند.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه ضروری‌ترین مبحث امروز توجه به هویت است، ادامه داد: جامعه امروز ما از بی‌هویتی رنج می‌برد و البته نسل جدید در این زمینه قصوری ندارد بلکه افرادی مقصر هستند که در این زمینه مسئولیت بر عهده دارند و نتوانستند این فرهنگ و تاریخ را به نسل جدید منتقل کنند.

این مسئول با بیان اینکه ساختمان نداشتن مرکز اسناد هم دلیل دیگری بر بی‌توجهی به این مرکز است، خاطرنشان کرد: مازندران همیشه تاریخ جزو استان‌های برتر بوده و از اسناد متعددی در این زمینه برخوردار است.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه در ساری در انتخاب اولویت‌ها دچار اشکال هستیم، اظهار کرد: در انتخاب اولویت‌ها و نوع هزینه‌کردها نیازمند بازنگری هستیم.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است تا نگاه ویژه به مرکز اسناد داشته باشیم، افزود: کارگروهی تشکیل شود تا مکان مناسبی برای احداث ساختمان مرکز اسناد ایجاد کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار