دبیر شورای ترافیک کرمانشاه از تجهیز تمام تقاطع‌های دارای چراغ قرمز شهر کرمانشاه به دوربین ثبت تخلف خبر داد.
کد خبر: ۱۶۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 24 January 2016
دبیر شورای ترافیک کرمانشاه از تجهیز تمام تقاطع‌های دارای چراغ قرمز شهر کرمانشاه به دوربین ثبت تخلف خبر داد.

محسن زاهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه توسعه سیستم‌های هوشمند در کرمانشاه را یکی از آخرین مصوبات شورای ترافیک استان عنوان کرد و گفت: در حال رایزنی با شرکت‌های سرمایه‌گذار برای انجام این کار هستیم.

وی با بیان اینکه قرارداد مذکور با سرمایه‌گذاران در قالب BOT (قراردادهای ساخت، بهره‌برداری و واگذاری) انجام می‌گیرد، افزود: شرکت منتخب در سطح شهر سیستم‌های هوشمند ثبت تخلف را نصب و از آن بهره‌برداری و نگهداری می‌کند و درصدی از جریمه‌های ناشی از تخلفات را به عنوان حق‌الزحمه خود اختصاص می‌دهد.

دبیر شورای ترافیک استان کرمانشاه در خصوص تعداد دوربین‌های ثبت تخلف موجود در شهر کرمانشاه اضافه کرد: در حال حاضر پنج دوربین ثبت سرعت و تخلف و 6 دوربین نظارت تصویری در شهر کرمانشاه نصب شده است.

زاهدی با اشاره به اینکه 18 دوربین دیگر نیز در حال نصب است، خاطرنشان کرد: مالکیت این دوربین‌ها متعلق به استانداری کرمانشاه بوده و اعتبارات آن تأمین شده است.

وی تصریح کرد: درصدد هستیم تا محدودیت طرح ترافیک را اجرا کنیم و در تقاطع‌های مجهز به چراغ قرمز شهر کرمانشاه برای کنترل رفتار پرخطر دوربین‌های ثبت تخلف را قرار دهیم.

دبیر شورای ترافیک استان کرمانشاه از تجهیز تمامی تقاطع‌های مجهز به چراغ قرمز شهر کرمانشاه به دوربین ثبت تخلف خبر داد و خاطرنشان کرد: با این کار حضور فیزیکی پلیس کاهش می‌یابد و تنها منحصر به حضور در صحنه‌های تصادف می‌شود.

زاهدی تصریح کرد: برای اجرای قرارداد مذکور که در مراحل نهایی است حدود یکسال کار کارشناسی و رایزنی صورت گرفته و فرایندهای متعددی انجام شده است.

وی در مورد شرکت‌های طرف قرارداد گفت: طبق قانون باید شرکت طرف قرارداد سازنده دوربین‌های ثبت تخلف از شرکت‌های داخلی باشد که در کشور تنها چند شرکت معدود تولیدکننده دوربین‌های ثبت تخلف دارای ثبت اختراع وجود دارد.

دبیر شورای ترافیک استان کرمانشاه با اشاره به وجود فضای رقابتی برای سرمایه‌گذاران در انجام قرارداد مذکور ادامه داد: قطعاً شرکتی که بتواند بهترین خدمات را ارائه دهد انتخاب خواهد شد.

امروزه روان‌سازی ترافیک، کنترل تخلفات رانندگی و ایجاد بسترهای امنیت اجتماعی از طریق روش‌های سنتی آن هم در کلان‌شهرها دیگر چندان پاسخگو نیست و در این بین استفاده از سامانه‌های هوشمند در کاهش تخلفات رانندگی و جرائم امنیتی انتظامی موثرتر است.

فعالیت نیروهای پلیس در شهر هر چقدر هم که چشمگیر باشد باز هم تخلفات رانندگان از چشم ماموران دور می‌ماند، لذا برای پوشش این نقص طبیعی، ایجاد سیستم‌های هوشمند در سطح شهرها به خاطر اهمیت ترافیک در تقاطع‌ها و چهارراه‌ها انجام می‌شود.

یکی از دلایل عمده تصادفات در سطح شهر به رعایت نکردن سرعت مجاز باز می‌گردد که طی چند سال اخیر مسئولان با در نظر گرفتن تدابیری همچون به‌کارگیری سیستم‌های هوشمند برای کنترل سرعت در خیابان‌ها و بزرگراه‌های کرمانشاه توانسته‌اند آمار تخلفات را تا حدی کاهش دهند.

شهر کرمانشاه با جمعیت حدود یک میلیون نفری حدود نیمی از کل جمعیت استان را در دل خود جای داده و روزانه شاهد تردد مسافرانی از سایر شهرستان‌های استان و حتی استان‌های همجوار است؛ این افزایش تردد قطعاً بار ترافیکی مضاعف و به همراه خود تخلفاتی را در پی دارد که برای کنترل آنها به سیستم هوشمند قوی‌تری نیاز است. سیستم‌های هوشمند به نوعی تدبیر غیرتنبیهی برای شهروندان محسوب می‌شود که آنها را ملزم به رعایت قوانین در زمینه سرعت غیرمجاز و عبور از چراغ قرمز می‌کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار