چهار ماه از فاجعه منا گذشت، سرانجام پس از شناسایی همه مفقودان، شهادت 461 زائر ایرانی به قطعیت رسید. ایران در شرایطی که دولت عربستان اعلام قطع روابط دیپلماتیک کرد، در وقت اضافه موفق شد همه پیکرها را به کشور بازگرداند، با این حال پرونده منا هنوز روی میز ایران و عربستان باز مانده است.
کد خبر: ۱۶۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 23 January 2016
به گزارش تابناک یزد، رییس سازمان حج و زیارت معتقد است، فجایع عمیق هیچ وقت از گمانه زنی‌ها در امان نیستند. بازداشت زائران ایرانی مفقود شده در فاجعه منا و انتقال آنها به اسرائیل یکی از همین شایعات جنجالی بود که دامنه آن حتی به رسانه‌های غیرایرانی هم رسید و موجب آزرده شدن خاطر بسیاری از خانواده‌های شهدای منا شد.

اوحدی درباره این شایعات توضیح داد: هیچ وقت در صحبت‌ها حرفی از بازداشت نبود، اما آن زمان مخصوصا هنگامی که هیات اعزامی ایران از عربستان برگشت، اظهارنظرهایی مبنی بر بازداشت تعدادی از مفقودان مطرح شد، در حالیکه ما در عمق فاجعه حضور داشتیم و می‌دانستیم فضا طوری نبود که شخصی را بازداشت کنند.

در ادامه این شایعات، اظهارات دیگری مبنی بر اینکه سرمایه‌های ایرانی را به اسرائیل برده‌اند مطرح شد، در حالیکه این موضوع هم صحت نداشت و دامن زدن به این شایعات در واقع جفا در حق خانواده‌های این عزیزان بود که احساسات آنها را جریحه‌دار می‌کرد.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: با وجود این چند صدایی درباره فاجعه منا، ما (سازمان حج و زیارت) سعی می‌کردیم روی یک موج خبر بایستیم، حتی گاهی با ما تماس‌هایی گرفته و تذکراتی هم داده می‌شد، اما اعتقاد ما بر این بود که باید با صداقت و شفافیت تمام فضای منطقی را درنظر بگیریم و این همان موضوع مهمی بود که مقام معظم رهبری هم در پیام اول خود بر آن تأکید فرمودند؛ یعنی استمرارِ اطلاع‌رسانی شفاف.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار