قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی:
قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعیبا بیان اینکه حدود یک هزار و 966 پایگاه سلامت در چند سال اخیر در کشور ایجاد شده است، گفت: حدود 24 میلیون نفر تحت پوشش پایگاه‌های سلامت در کشور هستند که امید داریم طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته در اواخر سال 95 تمام مردم کشور تحت پوشش این پایگاه‌ها قرار بگیرند.
کد خبر: ۱۶۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ 20 January 2016

به گزارش تابناك تبريز، "سید محمد هادی ایازی" در نشستی با مسئولان سازمان‌های مردم نهادحوزه سلامتاستان، آنان را به عنوان نمایندگان مردم در حوزه سلامت خطاب کرد و گفت: برای تضمین سلامت مردم باید در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برنامه ریزی ها و اقدامات گسترده انجام دهیم که این مهم نیز باید از طریق خود مردم و سازمان‌های مردم نهاد محقق شود.

وی با بیان اینکه مردم باید با سازمان های مردم نهاد بیش از پیش آشنا شوند، افزود: باید با پیشگیری هایی از ابتلای مردم به انواع بیماری ها و در صورت ابتلا نیز با آموزش سبک زندگی و تغذیه صحیح از پیشرفت بیماری جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: پیام های سلامت باید به گوش یکایک مردم برسد؛ چرا که به دلیل عدم رعایت برخی مسائل اصولی خطرات زیادی سلامت مردم را تهدید می کند.

ایازی با اشاره به اینکه باید از خانه‌ها و شبکه‌های بهداشت شهری برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت آگاه سازی مردم استفاده شود، اظهار کرد: در سال اخیر حدود 10 میلیارد تومان برای اجرای طرح "شهروند سالم" توسط شهرداری تبریز اختصاص یافت و با نصب بنرهایی در موضوعات استفاده از نمک، روشنگری در خصوص چربی زیاد و هم چنین بیماری های متعدد تلنگری به مردم وارد کند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های اجتماعی تاکید کرد: متاسفانه با وضعیتی اسفناک در حوزه درمان در سطح کشور مواجه بودیم و ناچار بودیم تا با ورود به حوزه درمان بخشی از دغدغه های بیماران و خانواده های آنان را کاهش دهیم، اما در این دوران از رسیدگی به مباحث پیشگیری نیز غافل نبودیم.

وی گفت:امروز نگاه تهدید محور به سازمان های مردم نهاد به نگاهی فرصت محور تبدیل شده است و وزارت بهداشت با حمایت معنوی از این سازمان‌ها در حوزه اطلاع رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش گام های بسیار مثبتی در کشور برداشته است.

ایازی با اشاره به زیرساخت‌های نظام سلامت در کشور، تاکید کرد: در چهار دهه گذشته به زیرساخت‌های نظام سلامت در کشور توجه نشده است و از این ناچار هستیم تا این کمبودها را با کمک های مردم و خیرین جبران کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی، به پتانسیل قوی سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و افزود: بنگاه‌های اقتصادی نیز در این زمینه مسئولیت اجتماعی بالایی را عهده دار هستند که سازمان‌های مردم نهاد با برگزاری جلساتی با آن ها می توانند کمک‌ها و حمایت های خوبی را از سوی آنان جذب کنند./ايسنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :