رئیس ثبت احوال بافق گفت: این شهرستان در 9 ماهه امسال با رشد 26 درصدی ولادت، رتبه نخست استان یزد را کسب کرده است.
کد خبر: ۱۶۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲ 18 January 2016

به گزارش تابناک یزد،محمود کریمیان افزود: طی این مدت 878 فقره ولادت در بافق ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 26.4 درصد افزایش نشان می دهد.

رئیس ثبت احوال بافق با بیان اینکه از این تعداد تولد 467 نفر پسر و بقیه دختر هستند گفت: طی همین مدت793 نوزاد در حوزه شهری و 85 نفر نیز در مناطق روستایی به دنیا آمده اند که در هر دو حوزه شاهد رشد موالید هستیم.
کریمیان مردم بافق را متدین و مذهبی و انتخاب کننده نام های نیک خاندان اهل بیت (ع) خواند و گفت: فاطمه، زهرا ، زینب ، رقیه و فاطمه زهرا ، امیر علی، امیر عباس، حسین ،علی اصغر و محمد حسین، صدرنشین اسامی هستند که شهروندان بافقی برای فرزندان خود انتخاب کردند.
وی اضافه کرد: همچنین در 9 ماهه اول امسال 246 مورد ازدواج در شهرستان بافق به ثبت رسیده که با رقم 272 فقره ازدواج در سال گذشته، کمی کاهش دارد.
کریمیان، انتخابات پیش رو را خاطر نشان کرد و گفت: شهرستان بافق پیشتاز استان یزد در اجرای طرح فوری تعویض شناسنامه و کارت هوشمند ملی است.
وی تصریح کرد: در اجرای این طرح، نیازی به کپی شناسنامه بستگان درجه یک نیست و هر فرد می تواند با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی قبلی خود و تکمیل فرم مربوطه ظرف مدت 24 ساعت نسبت به تعویض شناسنامه اش اقدام کند.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلو متری جنوبشرقی یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار