مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت: سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان احتمالا در هفته دولت سال 95 افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 17 January 2016
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت: سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان احتمالا در هفته دولت سال 95 افتتاح خواهد شد.

غلامحسین کاظمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان خبر داد.

وی عدم تخصیص اعتبار را مهمترین مشکل این پروژه دانست و افزود: سال گذشته 500 میلیون تومان از محل اعتبارات ماده 180 برای این سایت در نظر گرفته شد که تنها 300 میلیون تومان آن تخصیص پیدا کرد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال از اعتبارات استانی 150 میلیون تومان برای این پروژه جذب شد، تاکید کرد: درخواست 600 میلیون تومان اعتبار دیگر را از سازمان محیط زیست و از محل اعتبار مقابله با ریزگردها داده‌ایم و منتظر تخصیص آن هستیم.

به گفته این مسئول، در صورت تخصیص این رقم کار ساخت سایت پرنده‌نگری هشیلان تا هفته دولت سال آینده تمام خواهد شد.

کاظمی اعتباری که تاکنون برای احداث این سایت هزینه شده را بیش از دو میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: کار ساخت سایت پرنده‌نگری هشیلان از اواخر سال 92 آغاز شد.

وی هدف از ساخت این سایت را حفاظت از تالاب هشیلان و گونه‌هایی که در آن زندگی می‌کنند و یا به آن مهاجرت دارند عنوان کرد و افزود: همچنین سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان یک جاذبه گردشگری هم برای منطقه است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از وسعست 450 هکتاری تالاب هشیلان و وجود 110 جزیره کوچک و بزرگ در آن یاد کرد و گفت: این تالاب یکی از تالاب‌های منحصر به فرد کشور است که در فصل زمستان پرندگان از سیبری و شمال به اینجا مهاجرت می‌کنند.

وی معتقد است، تالاب هشیلان در مهار ریزگردها و تولید اکسیژن نیز نقش بسزایی دارد.
 
پیش از این قرار بود سایت پرنده نگری هشیلان هفته دولت سال گذشته افتتاح شود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار