کد خبر: ۱۶۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ 16 January 2016
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تهیه و آماده شدن طرح خودکفایی برنج از سوی مرکز تحقیقات برنج کشور، خواستار اجرایی شدن آن شد تا کشور از واردات برنج بی نیاز شود.

به گزارش بولتن نیوز،مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاربولتن نیوز با بیان اینکه طرح خودکفایی برنج مدتها و سالهاست که از سوی مرکز تحقیقات برنج کشور تهیه و آماده اجرا شدن است، گفت: متاسفانه هیچ اراده ای از سوی مسئولین بخصوص مسئولین وزارت جهاد کشاورزی برای اجرایی شدن این طرح وجود ندارد.

وی افزود: در صورت اجرایی شدن طرح مذکور کشور از واردات برنج بی نیاز می شود.

وزارت جهاد کشاورزی طرح خودکفایی برنج را اجرایی کند

نماینده استان برنج خیز کشور در مجلس با اشاره به میزان تولید برنج در کشور افزود: در حال حاضر سالانه 2 میلیون و 400 هزار تن برنج در کشور تولید می شود این در حالی است که میزان مصرف 2 میلیون 800 هزار تن است.

لاهوتی تصریح کرد: در حالی که بر اساس مابه التفاوت برنج تولیدی و مصرفی، سالانه باید تنها 400 هزار تن برنج وارد کشور شود، اما خیلی بیشتر از این رقم واردات صورت می گیرد که همین موضوع باعث ورشکستگی برنجکاران و تولید کنندگان می شود.

وی با اشاره به نقش مافیای برنج در این زمینه و واردات بیش از حد نیاز به کشور گفت: بدبختی دیگر در این زمینه برنج قاچاق است که سالانه نزدیک به یک میلیون تن برنج قاچاق وارد کشور می شود.

وزارت جهاد کشاورزی طرح خودکفایی برنج را اجرایی کند

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برنج های قاچاق علاوه بر آنکه آلوده بوده و برای سلامتی مردم خطر دارند، به ضرر اقتصاد داخلی هم است.

لاهوتی گفت: اگر مسئولین وزارت جهاد کشاورزی کمی همت و طرح خودکفایی برنج را اجرایی کنند، قطعا با کمی تغییرات و استفاده حداکثری از زمین های کشاورزی و شالیزارها، می توان به خودکفایی رسید تا دیگر نیازی به واردات نباشد.

به گفته وی رسیدن به خودکفایی در تولید برنج قابل دسترس بوده و اصلا کار پیچیده ای نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار