دبیر ستاد انتخابات مازندران
دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت: تاکنون 10 فقره تخلف انتخاباتی فضای مجازی در تشکیل شد.
کد خبر: ۱۶۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 14 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، مهرداد ابراهیمی در همایش آموزشی یک روزه مجریان و دستاندرکاران انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور فرمانداران، بخشداران، اعضای هیئت اجرایی شهرستان بابل، آمل، بابلسر، نور، فریدونکنار و محمودآباد در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اظهار کرد: از 305 ‌کاندیدای مازندران 11 نفر انصراف داده و 45 نفر احراز صلاحیت نشدند که شورای هیئت نظارت مکلف شده تا تاریخ 26 دی‌ماه 94 اعتراض کسانی که نسبت به عدم تایید در هیئت اجرائی شکوائیه دارند را مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: هیئت‌های نظارت استان با هماهنگی هیئت‌های نظارت مرکزی کشور می‌توانند نسبت به رد یا تایید آن 305 داوطلب احراز صلاحیت شده در مرحله نخست اظهار نظر کنند و چنانچه افرادی در این مرحله احراز صلاحیت نشوند حق اعتراض در سه مرحله به هیئت نظارت مرکزی و شورای نگهبان را دارند.

دبیر ستاد انتخابات مازندران با اشاره به اینکه به هیچ عنوان به دنبال امنیتی کردن فضای انتخاباتی نیستیم، تصریح کرد: فضای انتخابات فضای سیاسی و اجتماعی است، ما آمادگی داریم که در صورت لزوم، متناسب با تهدیدات انتخاباتی بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مازندران 9 حوزه اصلی انتخاباتی داریم که در 22 شهرستان برگزار می‌شود و 12 نماینده به مجلس راه می‌یابند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه حدود 3 هزار شعبه اخذ رای برای مازندران در نظر گرفته شده است، یادآور شد: 6 هزار صندوق رای برای این دوره تعیین شد که 3 هزار صندوق برای مجلس شورای اسلامی و 3 هزار صندوق برای مجلس خبرگان رهبری داریم که هیئت‌های اجرایی نظارت و بازرسی بر روند انتخابات تسلط کافی دارند.

وی از فعالیت کمیسیون پیشگیری از تخلفات تبلیغاتی در ستاد انتخابات استان برای تخلفات فضای مجازی خبر داد و گفت:  دستگاه‌های قضایی نیز در این زمینه شکل گرفتند و فضاها کاملا رصد و با متخلفان برخورد جدی می‌شود که تاکنون بالغ بر 10 فقره پرونده تخلف در استان و همچنین چند پرونده در شهرستان در دست بررسی است.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار