معاون فرماندار شهرضا:
تابناک: معاون فرماندار شهرضا اعتیاد زنان را جدیدترین و خطرناک‌ترین آسیب اعتیاد در جامعه دانست و گفت: زنان ارکان اصلی جامعه و خانواده هستند، در بسیاری از موارد اعتیاد مردان با مشارکت آنها برطرف می‌شود، اما اگر این عضو مهم جامعه به معضل اعتیاد دچار شد، خطرات بسیاری متوجه جامعه خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 13 January 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمد حسین داراب عصر روز گذشته (سه شنبه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اظهار کرد: اعتیاد یکی از بزرگ‌ترن و بدترین آسیب‌های جوامع انسانی است که تمامی کشورهای جهان به نوع با آن دست به گریبان هستند.

وی اضافه کرد: بخش دولتی به تنهایی قادر به مقابله با این معضل اجتماعی نیست، لازم است تا بخش‌های خصوصی و غیر دولتی نیز، با تمام امکانات و ظرفیت‌های خود به یاری بخش دولتی آمده در این پیکار عظیم اجتماعی شرکت کنند.

 معاون فرماندار شهرضا اظهار کرد: استان اصفهان و شهرستان شهرضا در خصوص آمارهای راجع به پدیده اعتیاد در مقایسه با دیگر مناطق کشور از جایگاه مناسب‌تری برخوردار است، 1.9 درصد از جمعیت استان اصفهان معتاد هستند و این استان از نظر این آسیب اجتماعی، در جایگاه 19 کشوری قرار دارد.

داراب، اعتیاد زنان را جدیدترین و خطرناک‌ترین آسیب معضل اعتیاد در جامعه دانست و افزود: زنان ارکان اصلی جامعه و خانواده‌ هستند، در بسیاری از موارد اعتیاد مردان با مشارکت آنها برطرف می‌شود، اما اگر این عضو مهم جامعه به معضل اعتیاد دچار شد، خطرات بسیاری متوجه جامعه خواهد بود.

وی گفت: دشمنانی که در راستای نابودی ارکان اجتماع برنامه ریزی می‌کنند، کانون خانواده‌ها را به عنوان اصلی‌ترین هدف اقدامات خود انتخاب کرده و از این جهت لازم است تا با در نظر گرفتن تمامی جوانب این معضل اجتماعی برای مقابله با آن اقدام شود.

معاون فرماندار شهرضا تصریح کرد: کاهش سن اعتیاد نیز معضل دیگری است که جامعه را تهدید می‌کند و باید برای مقابله با آن قوانین سختگیرانه‌ای وضع شود.

داراب ادامه داد: دهه آینده، زمان مواجه با انبوهی از آسیب‌هایی است که از معضل اعتیاد نشأت گرفته است، بنابراین لازم است برای مقابله با این پدیده شوم اجتماعی و کاهش آسیب‌های ناشی از آن، اقدامات عاجلی انجام شود.

وی گفت: در 9 ماهه اول امسال حدود 30 تن انواع مخدر در استان اصفهان کشف شده و این مسئله نشان می‌دهد دستگاه‌های نظارتی به وظایف خود به خوبی عمل می‌کنند، اکنون نوبت آن است تا دستگاه‌های فرهنگی نظیر آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و روحانیت با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه خود، در حوزه فرهنگ سازی در مبارزه با مواد مخدر تلاش کنند.
منبع: تابناک
برچسب ها: اعتیاد ، زنان ، شهرضا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار