رئیس کمیسیون خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی مازندران:
رئیس کمیسیون خدمات فنی مهندسی و فناوری آی تی اتاق بازرگانی مازندران گفت: باید نقشه راه شرکت‌های دانش‌بنیان در استان ایجاد و ترسیم شود.
کد خبر: ۱۶۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 12 January 2016
به گزارش تابناک مازندران ، سید باقر اصفهانی در جلسه کمیسیون تحقیقات خدمات مهندسی و فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی استان، با بیان اینکه این کمیسیون اولین بار تشکیل شده است و هدف این است که راهکاری برای رفع مسائل فراروی اتخاذ کنیم.

به گفته وی، مسئولیت فناوری و اطلاعات در استان مازندران بسیار خطیر است و باید به این مهم توجه اساسی شود زیرا ایجاد نقشه راه و راهکار برای سازمان های دانش‌بنیان هدف اصلی است و باید برنامه خاصی برای این حوزه اتخاذ شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی مازندران بر لزوم توجه بیشتر به بخش آی تی در حوزه صنایع تاکید کرد.

معتمد زادگان رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران نیز گفت: باید هدف اصلی برای حوزه فناوری در استان مشخص شود تا افرادی که می توانند به این حوزه کمک کنند، شناسایی شوند.

وی افزود: در پارک علم و فناوری اعتقاد بر این داریم که نقش دولت را کمرنگ کنیم زیرا در این پارک نسبت به توسعه فناوری و شرکت‌های فناور مسئولیت داریم.

وی با بیان اینکه شرکت فناوری به فضای مناسب نیاز دارد ولی امروز دوطبقه از پارک فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دارد که از این نظر با کمبود مواجه هستیم، افزود: موفق‌ترین پارک‌های علم و فناوری، پارک‌هایی که هستند که بخش خصوصی بیشتری در آن فعالیت دارند و مدل ملموس آن را در بازار املاک مشاهده می‌کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران افزود: در مجموعه پارک علم و فناوری، مجموعه‌ای از فناوران وجود دارند که اگر بتوانیم آنان را به بازار سرمایه وصل کنیم، موفق خواهند شد.

وی یادآور شد: باید به سمتی برویم که اکوسیستم فعال فناوری را توسعه دهیم و در حال حاضر در کشور سهم تولید و فروش محصولات فناورانه از کل محصولات پایین است، هر چند در پنج شش سال گذشته در حوزه فناوری اتفاقات خوبی رخ‌داده و مراکز رشد و پارک‌های فناوری ایجادشده است و باآنکه برخی نوپا هستند اما فعالیت‌های خوبی دارند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ واحد فناور در استان وجود دارد یادآور شد: اگر بخواهیم وضعیت اقتصاد بهتر شود نباید به سمت خام فروشی محصولات رویم.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران ادامه داد: باید سهم تولید دانش فنی را در کارخانه‌ها افزایش دهیم و پارک فناوری آمادگی همکاری و ارتباط با واحدهای تولیدی است.Facebook

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار