دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از راه‌اندازی تنها کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان در شهر کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۶۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 12 January 2016
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از راه‌اندازی تنها کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان در شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، امروزه بلای خانمان‌سوز اعتیاد همه اقشار را از زن و مرد و کوچک و بزرگ درگیر خود کرده است.

آمار 10 درصدی معتادان زن در جامعه قابل تأمل است و با شیوع استعمال مواد مخدر صنعتی در کنار نوع سنتی، زنان و دختران بسیاری در ورطه اعتیاد گرفتار شده‌اند؛ البته پر واضح است که اثرات و تبعات اعتیاد این قشر در گسترش آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی در جامعه بسیار مخرب‌تر از مردان است.

هدف قرار دادن بنیان خانواده با درگیر کردن زنان به مسئله اعتیاد یکی از مهمترین حربه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای فروپاشی این نهاد مقدس است و برای ترویج مواد مخدر به ویژه در بین بانوان برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهند و هزینه‌های هنگفتی صرف می‌کنند.

استان کرمانشاه به دلیل قرار گرفتن در کریدور جهانی ترانزیت مواد مخدر یکی از استان‌های کشور است که بیشترین قربانیان و گرفتاران در دام اعتیاد را در بر گرفته است؛ سوداگران مرگ در این بین حتی به زنان و نوجوانان هم رحم نکرده و آنها را به دام خود گرفتار می‌کنند.

در این بین اما مردان برای رهایی از اعتیاد امیدی دارند و به کمک کمپ‌های ترک‌های اعتیاد می‌توانند به زندگی عادی بازگردند؛ زنان اما به دلایل مختلفی از این شانس بی‌بهره مانده‌اند. در استان کرمانشاه تا چند ماه گذشته هیچ کمپ ترک اعتیادی ویژه این قشر راه‌اندازی نشده و شانس پاک شدن دوباره را تا حدودی نداشتند، البته قرار بود تنها کمپ ترک اعتیاد زنان هم راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد بانوان در کرمانشاه

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از راه‌اندازی نخستین کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان در کرمانشاه خبر داد و گفت: این کمپ در طبقه دوم سرپناه شبانه زنان واقع در میدان آیت‌الله کاشانی قرار گرفته است.

علی شمشیری ظرفیت کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان در کرمانشاه را حدود 35 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد این افراد در استان کرمانشاه بسیار کم است و تنها یک درصد از جمعیت معتادان استان از بین زنان هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به وجود مباحثات تعصبی در استان اغلب زنان معتاد به این کمپ‌ها مراجعه نمی‌کنند و بیشتر با مراجعه به مراکز درمانی خصوصی اقدام به ترک اعتیاد می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه تصریح کرد: حضور بانوان معتاد متجاهر و کارتن‌خواب و بی‌خانمان در این کمپ‌ها نمود چندانی ندارد و این کمپ برای افراد بی‌بضاعت و مشتاق به درمان اعتیاد توسط بخش خصوصی دایر شده است.

شمشیری با اشاره به وجود مراکز ترک اعتیاد دولتی در استان، از پیشرفت فیزیکی 85 تا 90 درصدی کمپ درمانی دولتی اردوگاه چشمه‌سفید ماهیدشت خبر داد.

وی در مورد هزینه درمان ترک اعتیاد در مراکز خصوصی نیز بیان داشت: هزینه درمان با توجه به کمک‌های اداره‌کل بهزیستی حدوداً به 250 تا 300 هزار تومان می‌رسد و افرادی که توان پرداخت ندارد به صورت رایگان با هزینه بهزیستی تحت درمان قرار می‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار