نماینده مردم آستانه اشرفیه در گفت و گو با تابناک ؛
به گزارش تابناک گیلان، محمدحسین قربانی در ابتدای این گفتگو نمایندگان گیلان در مجلس نهم را از لحاظ کیفیت کار، تجربه و تخصص های مختلف، نسبت به دوره های گذشته کارشناس تر و توانمند تر و با تجربه تر بر شمرد.
کد خبر: ۱۶۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱ 10 January 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی طی گفتگویی با تابناک به تشریح وضعیت مجلس نهم و حضور فعال نمایندگان گیلانی در مجلس و طرح ها و لوایح انجام گرفته در استان پرداخت.

به گزارش تابناک گیلان، محمدحسین قربانی در ابتدای این گفتگو نمایندگان گیلان در مجلس نهم را از لحاظ کیفیت کار، تجربه و تخصص های مختلف، نسبت به دوره های گذشته کارشناس تر و توانمند تر و با تجربه تر بر شمرد.

وی حضور فعال و اثر گذار در همه کمیسیون های مجلس را از نکات بارز مجمع نمایندگان گیلان دانست و افزود: این اثر گذاری و پیگیری همکاران نماینده در استان گیلان موجب شد تا بتوانیم در زمینه گرفتن اعتبارات لازم، تقنین قوانین و نگاه توسعه گونه برای استان در مجلس شورای اسلامی نقش پر رنگی را داشته باشیم.

رئیس سابق مجمع نمایندگان گیلان پایه و زیرساخت فعالیت استان گیلان را فعالیت های کشاورزی نام برد و ادامه داد: صنعت، گردشگری و جذب توریسم، صید و شیلات و... از دیگر فعالیت های مهم استان گیلان است که باید مورد توجه قرار گیرد ولی توجه ویژه به محوریت توسعه کشاورزی خصوصا برنج و چای و بادام که از محصولات بسیار مهم استان به شمار می رود و کشاورزان زیادی را به خود مشغول می سازد، تلاش ما را در برنامه ریزی جهت بهبود وضعیت کار کشاورزان و ارائه خدمات لازم به آنها مهتر جلوه می دهد.



مجلس نهم از لحاظ کیفیت کار، تجربه و تخصص های مختلف، نسبت به دوره های گذشته کارشناس تر و توانمند تر بود / ماموریت من جلوگیری از واردات بی رویه برنج بود



وی بالابردن کیفیت محصولات استراتژیک استان و همچنین توزیع مناسب آن در سطح کشور را یکی از عواملی دانست که هم به وضعیت کشاورزان سر و سامان می دهد و هم مصرف کننده را ترغیب به استفاده از محصولات داخلی میکند که این امر میتواند جلوی واردات بی رویه و بی کیفیت این گونه محصولات را بگیرد.

 قربانی توجه ویژه مجلس و ماموریت شخص خود در زمینه جلوگیری از واردات بی رویه برنج از کشورهای همسایه را یکی از قدم های مهم در رابطه با اهمیت به فعالیت کشاورزان در زمینه تولید برنج دانست و گفت: در این زمینه یک کمیسیون ویژه شامل مجموعه وزارت جهاد و کشاورزی؛ مجلس؛ وزارت بهداشت و درمان و مرکز مطالعات استراتژیک دولت تشکیل شده که هدف آن حمایت از تولیدات و محصولات داخلی و نظارت و کنترل دقیق بر واردات از کشورهای مختلف است که تا اینجای کار در پیشبرد برنامه های خود و حمایت از کشاورزان خصوصا برنجکاران بسیار موفق بوده است.

نماینده مردم آستانه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی گریزی هم به وضعیت چای و مطالبات چایکاران زد و افزود: در دهه 80 وضعیت چایکاران و زمین های چای به جایی رسید که بیشتر کشاورزان این محصول از باغات خود دست کشیده و آن را به حال خود رها کردند اما در سال 93 و به همت مجمع نمایندگان گیلان و استانداری حدود 100 میلیارد تومان در بودجه سال 93 برای خرید برگ سبز چای و حمایت از چایکاران و کارخانه های چای و 60 میلیارد تومان جهت بهزراعی باغات چای تخصیص داده شد و این امر در بودجه سال 95 نیز در دستور کار دولت و مجلس و تعیین ردیف برای آن در برنامه بودجه قرار داده شده است.

وی همچنین به وجود مطالبات ماه پنجم چایکاران در امسال هم اشاره کرد و ادامه داد: گله گی از سازمان چای کشور وجود دارد که علیرغم پیگیری های ما در مجلس تاکنون قدم مثبتی در این رابطه برداشته نشده است و این به نوعی ایجاد ناامیدی برای کشاورزان میکند اما همچنان تا پرداخت شدن مطالبات چایکاران از فروش برگ سبز چای تلاش خود را ادامه خواهیم داد.

محمد حسین قربانی در ادامه این گفتگو به بحث بادام که محصول خاص شهرستان آستانه اشرفیه هم هست پرداخت و گفت: 95 درصد بادام زمینی کشور در شهرستان آستانه تولید می شود اما تا امروز علیرغم تلاش های ما آن طور که باید از طریق صنعت مورد حمایت قرار نگرفته است.

وی با دعوت از بخش خصوصی و قول حمایت و مساعدت در زمینه صنایع تبدیلی بادام زمینی خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت بادام در شهرستان آستانه نهایت تلاش خود را خواهد کرد تا این محصول جایگاه واقعی خود را در کشور به دست آورد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
در مجلس نهم ما غیر از خالی بندی چیزی ندیدیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار