معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار ایلام گفت:
عوامل متعددی در تحقق آرمان‌ها و سیاست‌های سازمانی مؤثر است اما اهمیت و جایگاه هیچ‌کدام از آن‌ها به‌اندازه عامل انسانی نیست.
کد خبر: ۱۵۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 07 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار ایلام گفت: هسته گزینش پل ورود نیروی انسانی کارآمد به سیستم اداری است.

خبرگزاری شبستان از ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری این استان، گزارش داد: حشمت‌الله عسگری در نشست هم‌اندیشی و تجلیل از گزینشگران استان به مناسبت سالروز تشکیل هسته گزینش به‌فرمان امام(ره) در جمع اعضای هسته گزینش دستگاه‌های اجرایی استان ایلام، اظهار کرد: عوامل متعددی در تحقق آرمان‌ها و سیاست‌های سازمانی مؤثر است اما اهمیت و جایگاه هیچ‌کدام از آن‌ها به‌اندازه عامل انسانی نیست.

وی، ادامه داد: بااین‌وجود عامل انسانی به‌عنوان یک تیغ دو لبه است و اگر سیستم بر مبنای فکری و انسانی ناسالم و ناموجه شکل بگیرد به انحراف از آرمان‌ها منجر خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار ایلام، افزود: اینجاست که اهمیت و جایگاه گزینش افراد در بدو ورود به سیستم‌های دولتی واداری مشخص می‌شود.

عسگری تأکید کرد: نقطه شروع و مجرای ورود به سازمان‌های اداری بسیار بااهمیت است و اگر گلوگاه‌ها محکم باشند راه نفوذ بسته خواهد شد.

وی، یادآور شد: نقش و جایگاه اعضای هسته‌های گزینش در این زمینه بسیار مهم و اساسی است زیرا نمی‌توان منابع بودجه‌ای، سرنوشت دولت و ملت و سیستم اقتصادی اجتماعی جامعه را به دست کسانی بسپاریم که به آینده توجه ندارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار ایلام گفت: در بخشی از جامعه این اعتقاد وجود دارد که داشتن تخصص و دانش، کارآمدی را به دنبال دارد اما سیستم مدیریتی ما بر اساس اعتقادات قانونی است و تفکر آن‌ها به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست.

عسگری با تأکید بر اینکه افراد در کنار بینش علمی و آگاهی تخصصی باید بینش سیاسی، اعتقادی و دینی نیز داشته باشند، افزود: این از اصول اساسی و مبنای گزینش افراد است و در این زمینه ملاحظات فردی به‌هیچ‌وجه جوابگو نیست.

معاون استاندار ایلام، گفت: گزینش افراد صالح در اصلاح سیستم اداری تأثیر بسزایی دارد و باعث ایجاد رضایتمندی در بین مردم که خشنودی خداوند متعال را در پی دارد می‌شود.

وی، خاطرنشان کرد: بنابراین کار گزینش، دقت مضاعف در رسیدگی پرونده‌ها را ایجاب می‌کند چراکه کار خطیر عزیزان به‌عنوان نقطه و مجرای ورود و پایه و اساس تأمین نیروی انسانی کارآمد تأثیرات مثبتی در جذب و به‌کارگیری افراد صالح و متعهد و سیستم اداری اسلامی دارد واصلی‌ترین عامل شکوفایی در سیستم اداری نیروی انسانی آن مجموعه می‌باشد./پ

منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار