معاون فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی ایلام؛
معاون فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی ایلام با ذکر ضرورت افزایش اعتبارات مصوب و تخصیصی حوزه فرهنگ وهنر تصریح کرد: ایلام استانی با حداقل زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه فرهنگ است.
کد خبر: ۱۵۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲ 05 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، معاون فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی ایلام با ذکر ضرورت افزایش اعتبارات مصوب و تخصیصی حوزه فرهنگ وهنر تصریح کرد: ایلام استانی با حداقل زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه فرهنگ است.
عمران خودآموز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این استان ظرفیت زیادی در حوزه های فرهنگی و هنری نظیر مطبوعات، نمایش، خوشنویسی، موسیقی، فیلم و عکس دارد که فعلیت و شکوفایی انها مستلزم وجود ابزار و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری است.
وی با اشاره به اینکه حداقل امکانات های نرم افزاری و سخت افزاری در حوزه فرهنگ در این استان وجود دارد افزود: ایلام به عنوان استانی با تاریخی دیرین و ظرفیت های فرهنگی مناسب شایسته امکانات و اعتبارات مناسب تر است.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام افزود:این استان در صورت تامین اعتبار لازم توان جهش و شکوفایی در حوزه فرهنگی و هنر را دارد .
وی خاطر نشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام به عنوان مجری سیاست های رسمی نظام در زمینه فرهنگ عمومی باید به اندازه کافی اعتبار در اختیار داشته تا برنامه های فرهنگی و هنری موثر و مورد انتظار مردم را اجرا کند.
وی ادامه داد: متاسفانه در موافقت نامه های هزینه ای شورای برنامه ریزی استان، حوزه فرهنگ در بخش سایر قرار دارد که این مورد موجب جذب اعتبار ناچیز در حوزه اجرای فعالیت های فرهنگی می شود.
وی اعتبار امسال حوزه فرهنگی این استان را یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اگرچه به همین میزان اعتبار در قالب تفاهم نامه از سوی وزارت ارشاد جذب شده و در قالب تخصیص تا پایان سال محقق می شود ولی جوابگوی فعالیت های فرهنگی استان نیست.
معاون فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به سیاست های انقباضی دولت در تخصیص اعتبارها گفت: حوزه فرهنگ و هنر بیشترین کمبود را در این زمینه احساس کرده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که در سالهای 89 و 90 اعتبار ارتقا شاخص های فرهنگی در موافقت نامه های هزینه ای وجود داشت ولی از سال 91به بعد این اعتبار تخصیص نیافته است./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار