معاون قرآن وعترت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در هفته قرآن و عترت از ۱۲ نفر از فعالان عرصه قرآن و عترت تجلیل به عمل خواهد آمد.
کد خبر: ۱۵۵۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 02 January 2016
معاون قرآن وعترت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در هفته قرآن و عترت از ۱۲ نفر از فعالان عرصه قرآن و عترت تجلیل به عمل خواهد آمد.

طیب صفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: برنامه هفته قرآن و عترت در راستای تفاهم نامه با معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت تعدادی از ادارات و ارگان‌های استان کرمانشاه از ۲۵ دی تا ۲ بهمن برگزار و در این راستا برنامه‌های متنوع و هدفمندی اجرا خواهد شد.

صفری در تشریح برنامه‌های هفته قرآن و عترت در استان کرمانشاه گفت: این برنامه در قالب جشنواره‌های شامل جشنواره هنرهای تجسمی، جشنواره تئاتر خیابانی، جشنواره نمایش نامه نویسی، جشنواره سرود و نغمات قرآنی، جشنواره صنایع دستی و جشنواره فیلمنامه نویسی برگزار خواهد شد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه همچنین از رونمایی بزرگ‌ترین تابلو معرق سوره کوثر در هفته قرآن و عترت در کرمانشاه خبر داد و افزود: با همکاری آموزش و پرورش زنگ انشای قرآن و عترت در سطح مدارس استان اجرا می‌شود.

وی برگزاری مسابقات تلاوت، حفظ و ترتیل را از دیگر برنامه‌های هفته قرآن و عترت در کرمانشاه عنوان و اظهار کرد: قرائت در دو بخش خواهران و برادران و حفظ نیز در بخش حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود.

کرسی‌های تلاوت قرآن در استان کرمانشاه برگزار می‌شود

صفری همایش باشکوه «تجلی قرآن و حدیث در ادبیات کرمانشاه» را از محوری ترین برنامه‌های هفته قرآن و عترت نام برد و افزود: در این هفته از ۱۲ فعال عرصه فرهنگی و هنری قرآنی تجلیل به عمل خواهد آمد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه افزود: برپای نمایشگاه قرآن و عترت و نماشگاه هنری از دیگر برنامه‌های هفته قرآن و عترت است و این نمایشگاه در چندین شهرستان نیزبرپا می‌شود.

صفری از برگزاری محافل  و کرسی‌های تلاوت قرآن در هفته قرآن و عترت خبر داد و گفت: این برنامه نیز درسطح استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه یکی از ۸ استان در سطح کشور برای برگزاری برنامه هفته قرآن و عترت است، ابراز امیدواری کرد: در راستای تعالی هر چه بیشتر فرهنگ قرآن و عترت در جامعه تلاش و اقدامات لازم به عمل آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار