هفت مورد جراحی عروق مغز در سه ماه فعالیت مرکز جراحی قلب باز شمال کشور در قائمشهر انجام شد .
کد خبر: ۱۵۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 26 December 2015

به گزارش تابناک مازندران، رئیس بیمارستان ولیعصر قائمشهرگفت: این مرکز تنها مرکز درمانی استان های شمالی کشور است که تجهیزات تصویربرداری پزشکی (ام آر آی MRI) برای عروق مغزی را در اختیار دارد .


هاشم هاشم پور افزود : این مرکز به خاطر برخورداری از امکانات تصویر برداری و آنژیوگرافی عروق مغزی قادر به شناسایی بیماران نیازمند آنژیوگرافی و جراحی در این زمینه است .


وی به حضور یک پزشک متخصص مغز برای شناسایی و آنژیوگرافی عروق مغز بیماران در مرکز جراحی قلب باز شمال کشور اشاره کرد و ادامه داد : هم اکنون ماهانه یک پزشک جراح مغز از تهران برای انجام جراحی های لازم در این مرکز درمانی حضور می یابد . 


رئیس بیمارستان ولیعصر قائمشهر گفت که پیش از این بیمه شدگان تامین اجتماعی مازندران و دیگر استان های شمالی کشور برای آنژیوگرافی و جراحی عروق مغز باید به تهران مراجعه می کردند .


وی افزود : هم اکنون آنژیوگرافی عروق مغز پنجشنبه هر هفته در مرکز جراحی قلب باز شمال کشور انجام می شود و ماهانه عمل جراحی های مغز نیز انجام می شود .


او آنژیوگرافی و جراحی قلب را از دیگر خدمات مرکز جراحی قلب باز شمال کشور اعلام کرد و گفت که از زمان راه اندازی این مرکز تاکنون 378 مورد آنژیوگرافی قلب و 40 مورد عمل جراحی قلب انجام شد.


هاشم پور از نکات حائز اهمیت در انجام آنژیوگرافی قلب در این مرکز درمانی را انجام آنژیوگرافی رادیال ( مچ دست ) برشمرد و افزود : با توجه به تخصص و تبحر پزشک قلب این مرکز ، 45 مورد آنژیوگرافی رادیال انجام شد.


آنژیوگرافی رادیال راحت تر و کم درد تز از آنژیوگرافی فمورال یا آنژیوگرافی از طریق کشاله ران است.


هاشم پور گفت : هم اکنون یک جراح قلب در مرکز جراحی قلب باز ولیعصر فعالیت می کند ولی افزایش تعداد جراحان قلب در دستور کار قرار دارد . 


رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) قائمشهر تعداد مراجعان سرپایی به مرکز جراحی قلب باز شمال کشور از زمان آغاز فعالیت تاکنون را سه هزار و 35 نفر اعلام کرد.


ساخت مرکز قلب باز شمال کشور سال 1387 در جوار بیمارستان ولیعصر (عج) قائمشهر آغاز شد و مهرماه امسال به بهره برداری رسید .


این مرکز دارای 50 تخت بستری و تخصصی ، اتاق عمل جراحی ، آی سی یو و آنژیوگرافی است .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار