رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: صنایع دریایی خود را برای ورود به دوران شکوفایی پس از تحریم آماده می کند.
کد خبر: ۱۴۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ 22 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، علی اصغر مونسان  در آیین آغاز به کار هفدهمین همایش صنایع دریایی و دریانوردی که در سالن همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود، اظهار کرد: صنعت دریایی کشور علیرغم تحریم ها همواره در مسیر رشد بوده و با حمایت دولت در مسیر توسعه قرار گرفته و بازارهای جدید را پیش رو تجربه می کند.

وی ادامه داد : خوشبختانه دانشمندان و کارشناسان ایرانی توانسته اند بخش اعظم فناوری را بومی کرده و در نیاز کشور به بسیاری از تجهیزات در توسعه بنادر کشور، ساخت شناور و تجهیزات دفاعی به خود کفایی برسند.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: پیشرفت در زمینه صنایع دریایی آنقدر اهمیت دارد که علاوه بر تامین امنیت و توسعه بازرگانی می تواند برای جوانان اشتغال ایجاد کرده و سهم عمده ای را نصیب شهرها کند. جزیره کیش به عنوان نخستین منطقه آزاد زمینه بسیاری در سده های گذشته در ارتباط با کشتی ها دارد. امروزه این منطقه به دلیل موقعیت ممتاز و امتیازات ویژگی منحصر به فردی در زمینه صنایع دریایی دارد و می تواند از طریق ارتباطات دریایی و ارتباط با سایر جهان سهم بسزایی در این تجارت منحصر به فرد داشته باشد. تلاش برای توسعه بندر مسافری کیش دو چندان شده و به زودی برای بهره برداری از ظرفیت های بهینه سه حوضچه شامل 17 پست اسکله آماده می شود.

وی با بیان اینکه این امکانات کیش را قادر ساخته است تا حدود پنج میلیون تن تخلیه و بارگیری داشته باشد تاکید کرد: امیدواریم با بهره برداری از بندرگاه جزیره کیش با وسعت دریایی و زمینی مناسب با ظرفیت سالانه یک و نیم میلیون متر مکعب،  جایگاه خود را در منطقه به دست آوریم.
به گفته وی در هشت ماهه سال جاری تعداد مسافران ورودی به جزیره کیش افزایش یافته و با توجه به اوج سفرهای دریایی امسال رکورد جدیدی در ورود و خروج گردشگران رقم زده می شود.

وی تصریح کرد: کیش با آگاهی از نقش محوری در ارتباط با جهان با آینده نگری در صدد سهم بیشتری از حجم حمل و نقل دریایی و ترانزیت است. اقداماتی مانند ساخت اسکله های رو- رو، توسعه ظرفیت های ترانزیتی و استحصال زمین از مواد لایروبی بخش دیگری از اقدامات در جهت توسعه بندرگاه است. کیش موقعیت ممتازی در زمینه تفریحات دریایی دارد که می تواند در راستای افزایش قابلیت های خود از آن بهره مند شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت : امیدواریم این صنعت بزرگ با بهره گیری از این همایش گام بلندی در جهت سربلندی دولت و کشور بردارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار