مدیر جهاد کشاورزی آبیک:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: با توجه به تولید عمده گوشت سفید و مرغ در شهرستان آبیک، مازاد گوشت سفید تولیدی در آبیک به استان‌های هم‌جوار صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۴۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 20 December 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، بیژن لطفی صبح امروز در نشست با مدیران و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: با توجه به تولید عمده گوشت سفید و مرغ در شهرستان آبیک، مازاد گوشت سفید تولیدی در آبیک به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

وی با اشاره به کاهش قیمت مرغ بیان کرد: متاسفانه کاهش قیمت مرغ در ماه‌های اخیر مشکلات فراوانی برای مرغداران به وجود آورده که باید در زمینه رفع این مشکلات تصمیمیات جدی از سوی مدیران اتخاذ شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک تصریح کرد: شهرستان آبیک با ظرفیت خوبی که در زمینه پرورش و تولید مرغ دارد بزرگترین قطب تولید گوشت سفید در استان محسوب می‌شود که باید اقدامات لازم در زمینه توسعه تولید گوشت مرغ در این شهرستان انجام شود.

لطفی با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان آبیک فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر 30 واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت تولید بیش از 900 هزار قطعه مرغ در شهرستان آبیک مشغول فعالیت بوده که باید امکانات لازم در زمینه توسعه واحدهای مرغداری فراهم شود.

وی عنوان کرد: شهرستان آبیک در زمینه دامداری و دامپروری تولیدکننده گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر و عسل و به ویژه تخم‌مرغ بوده که توسعه تولید گوشت مرغ و افزایش واحدهای پرورش مرغ گوشتی سبب اشتغالزایی و رونق اقتصادی در استان شده که باید مورد توجه و تاکید مدیران و مسئولان مربوط قرار بگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی آبیک افزود: کمبود نقدینگی، کاهش تقاضا و بروز موانع در تامین نهاده‌های موردنیاز را می‌توان از جمله مشکلات عمده مرغداران نام برد.

لطفی گفت: کاهش قیمت مرغ مشکلات بسیاری برای مرغداران به ویژه کاهش تقاضای از سوی شهروندان مواجه کرده است که باید اقدامات لازم در زمینه رفع این مشکلات انجام شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار