این جشنواره به همت بنیاد بیماری‎های ‎خاص کشور و همکاری استانداری گلستان با هدف ایجاد عزم ملی در توجه به مسائل بیماران خاص در سه محور پیشگیری، درمان و آموزش برای بیماران خاص از 24 آذرماه سال جاری آغاز شده است.این جشنواره به دنبال تصویر زندگی و ترویج فرهنگ پیوند اعضاء است.
کد خبر: ۱۴۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 17 December 2015
علی نذیری در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: این جشنواره به همت بنیاد بیماری‎های ‎خاص کشور و همکاری استانداری گلستان با هدف ایجاد عزم ملی در توجه به مسائل بیماران خاص در سه محور پیشگیری، درمان و آموزش برای بیماران خاص از 24 آذرماه سال جاری آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: این همایش هنری با نگاهی نو و فارغ از کلیشه‎های مرسوم به موضوع بیماری‎های خاص از جمله دیالیز، تالاسمی، هموفیلی و بیماران صعب‎العلاج سرطان، ام اس، پیوند کلیه، دیابت و ای بی، اقدام به برپایی جشنواره عکس «من زندگی را دوست دارم» کرده است.

نذیری خاطرنشان کرد: در این جشنواره بنا داریم تا با ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی با توجه به زمینه‎های آثار نمایشگاهی، ظرفیت‎های ناب تصویری و ادراک شاعرانه، شرایط توجه بیشتر به بیماران خاص را در کشور فراهم آوریم.

* این جشنواره به دنبال تصویر زندگی و ترویج فرهنگ پیوند اعضاء است

وی با اشاره به اهداف این جشنواره هنری اذعان کرد: حمایت از بیماران خاص، ارج نهی به امید و زیبایی‎های زندگی از نگاه بیماران خاص و عموم جامعه و به تصویر کشیدن ابعاد مختلف زندگی بیماران خاص، گسترش فرهنگ پیوند اعضای بدن از جمله اهدافی است که این  برنامه و رقابت هنری در پی تحقق آن است.

رئیس جشنواره ملی عکس بیمارهای خاص در گلستان با اشاره به مراحل برگزاری این جشنواره برای شرکت ‎کنندگان بیان کرد: مطالعه ی دقیق و کامل فراخوان، انتخاب عکس‎های مورد نظر، تغییر اندازه عکس‎ها با توجه به راهنمای تغییر عکس در سایت جشنواره، ثبت نام در سایت جشنواره و آپلود «ارسال» عکس در سایت مراحل شرکت در این رقابت هنری است.

نذیری با اشاره به شرایط و قوانین عمومی  شرکت در این جشنواره هنری متذکر شد: شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد است  و عکس‎های ارسالی، نباید دارای امضا عکاس، پاسپارتو، قاب، واترمارک و لوگو باشند.

به گفته وی: محدودیتی در تاریخ ثبت آثار شرکت‎کنندگان در تمامی بخش‎های جشنواره، وجود ندارد، هرچند با توجه داشت، ثبت نام و ارسال عکس‎ها تنها از طریق سایت جشنواره انجام پذیر است و چنان چه فرایند ثبت‎نام و عکس‎های ارسالی مطابق شرایط فراخوان نباشد، امکان شرکت عکس‎ها در داوری وجود ندارد.

نذیری ادامه داد: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره در دو مرحله انتخاب و داوری خواهند شد، در عین حال شرکت کننده در جشنواره به عنوان عکاس و مالک اثر شناخته می‎شود و مسؤولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر بر عهده شخص ارسال کننده خواهد بود و چنان چه مشخص شود مالک اثر شخص دیگری است عکس در هر مرحله از جشنواره باشد، حذف می‎شود.

وی یادآور شد: در صورت راهیابی اثر به بخش مسابقه، فایل اصلی عکس جهت چاپ کتاب و نمایشگاه از عکاس مطالبه می‎شود و بدیهی است عدم تحویل سایز مناسب در مهلت مقرر، منجر به حذف عکس از مرحله داوری، کتاب، نمایشگاه و فقدان تعلق حق‎التالیف خواهد شد.

* حضور 100 اثر در مرحله نهایی جشنواره

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با اشاره به حضور 100 اثر در مرحله نهایی جشنواره اظهار کرد:100 اثر راه یافته به مرحله نهایی، در قالب کتابی نفیس به چاپ می‎رسد و هنرمندان صاحب اثر در نمایشگاه و کتاب جشنواره علاوه بر گواهی شرکت، به ازاء هر عکس مبلغ  کی میلیون ریال، حق‎التالیف دریافت می‎کند.

نذیری تصریح کرد: منتخبی از آثار پذیرفته شده در نگارخانه تالار فخرالدین اسعد گرگانی در اردیبهشت ماه 95 هم‎زمان با مراسم اختتامیه به نمایش گذاشته می‎شود و برندگان نهایی جوایز نفیسی را دریافت خواهند کرد.

به گفته وی: نمایشگاه آثار برگزیده، پس از مراسم اختتامیه به صورت دوره‎ای در برج میلاد تهران، مجلس شورای اسلامی و شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، بوشهر و دیگر شهرها با حمایت بنیاد بیماری‎های خاص به نمایش گذاشته می‎شود.

نذیری خاطرنشان کرد: برگزار کننده مجاز است با حفظ حقوق مالکیت معنوی عکاس در حد متعارف از آثار منتخب در امور نمایشگاهی، انتشاراتی، اطلاع‎رسانی و تبلیغاتی خود استفاده کند.

ثبت نام  و ثبت اثر هنری تنها از طریق سایت جشنواره 

این مسئول گلستانی با اشاره به احتمال تخطی شرکت‎کنندگان از قوانین جشنواره اذعان کرد: در صورت نقض قوانین جشنواره یا هر یک از بندهای آیین‎نامه توسط شرکت‎کنندگان، ستاد برگزاری مختار است اثر« آثار» ارسال شده شخص ناقض را، در هر مرحله‎ای، از تمامی بخش‎های جشنواره حذف کند در عین حال ارسال اثر به منزله قبول مقررات مندرج در آیین نامه و پذیرش تمامی شرایط جشنواره است و تصمیم گیری در مورد مسائل پیش‎بینی نشده برعهده دبیرخانه است.

نذیر با اشاره به شرایط اختصاصی آثار ارسالی گفت: هر عکاس می‎تواند در هر بخش حداکثر پنج تک عکس ارسال کند و البته باید بداند در این جشنواره رقابت فقط به شکل تک عکس است و چیدمان چند عکس در یک قاب، از نگاه دبیرخانه مجموعه عکس قلمداد می‎شود نه تک عکس.

وی متذکر شد: عکس‎های ارسالی می‎تواند رنگی یا تک رنگ باشد و آثار دریافتی هم از لحاظ تکنیک‎های عکاسی از جمله نور، کادر٫ ترکیب‎بندی، غیره و هم از لحاظ محتوایی و جامعه‎شناسانه داوری می‎شود.

 نذیری افزود: تنها آثار ارسال شده به سایت جشنواره که از روز چهارشنبه 25 آذر ماه رونمایی می‎شود، تا ساعت 24، روز 15 اسفندماه 1394 به بخش داوری راه خواهند یافت و اطلاعات دیگر جشنواره نیز از طریق این سایت قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: آغاز ثبت نام و دریافت عکس‎ها از طریق سایت جشنواره، 25 آذر ماه 1394، آخرین مهلت ثبت نام و ارسال عکس‎ها به سایت جشنواره، 15 اسفند ماه 1394،  داوری آثار نیمه دوم اسفند 1394و آئین اختتامیه و معرفی برگزیدگان اواخر اردیبهشت ماه 1395است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار