رئیس دانشگاه آزاد ساری با بیان اینکه 230 هزار دانشجو در مازندران مشغول تحصیل هستند، گفت: دانشگاه تنها نباید آموزش‌محور باشد بلکه باید پژوهش‌محور نیز باشد.
کد خبر: ۱۴۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵ 16 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، کیومرث نیازآذری در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور آیت‌الله‌ صادق آملی‌لاریجانی در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز مازندران برگزار شد، اظهار کرد: سالروز شهادت آیت‌الله مفتح سرآغازی برای وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه ثمرات فراوانی داشته که باید قدردان آن باشیم، یادآور شد: حضرت امام (ره) قبل از انقلاب وحدت بین حوزه و دانشگاه را طراحی کرده بودند و امروز مقام معظم رهبری نیز در این راه استمرار دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها قبل از انقلاب علیه طلاب و حوزه‌های علمیه فعالیت می‌کردند، ادامه داد: در گذشته خیلی‌ها فکر می‌کردند تنها در حوزه‌ها می‌توان به تبلیغ دین پرداخت، اما امام (ره) معتقد بودند که تمامی آحاد جامعه باید مطلع باشند و این امر باید از دانشگاه‌ها آغاز شود.

این مسئول با بیان اینکه شهید مطهری با وحدت حوزه و دانشگاه رشد کرد و امروز به‌عنوان یک نخبه از او یاد می‌کنیم، تصریح کرد: ارتباط سیاست و دین باید در حوزه‌های علمیه مورد بررسی قرار گیرد و اگر تنها در دانشگاه‌ها مورد بررسی شود، مشکل پیش می‌آید.

نیازآذری با اشاره به اینکه این‌ همه حوادث و بحران برای انقلاب به‌وجود آمد ولی ساقط نشد چون ریشه انقلاب در ارزش‌های اسلامی، فرهنگ و دین نهفته است، ادامه داد: فرهنگ دین با فرهنگ دانشگاه باید مبادله شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه و دنیای امروز دنبال الگو است، اظهار کرد: اگر دانشگاه‌های ما سازنده افرادی مانند شهید چمران، شهید بهرامی، شهید باکری، شهید باقری و... و حوزه‌های علمیه ما سازنده افرادی مانند شهید آیت‌الله مفتح، حضرت امام (ره)، آیت‌الله آملی‌لاریجانی و... باشد، سیستم کشور تضمین می‌شود و ما به اهداف خود می‌رسیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری با بیان اینکه اگر افراط و تفریط در فعالیت‌ها سرلوحه قرار دهیم اتفاق بدی خواهد افتاد، افزود: فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باید دور از هرگونه افراط و تفریط باشد.

این مسئول از وجود 230 هزار دانشجو در استان مازندران خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مازندران 70 هزار دانشجو دارد، یک‌هزار و 700 هیئت علمی یک‌هزار و 800 کارمند دارد.

نیازآذری با بیان اینکه 3 هزار و 800 هیئت علمی نیمه‌وقت و حق‌التدریس در دانشگاه‌های آزاد مازندران در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: این دانشگاه دارای 500 هزار مترمربع فضای آموزشی است.

وی با بیان اینکه حدود 2 هزار و 500 مقالات علمی و پژوهشی در استان مازندران وجود دارد، ادامه داد: دانشگاه تنها نباید آموزش‌محور باشد بلکه باید پژوهش‌محور نیز باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری با بیان اینکه باید تلاش کنیم به دانشگاه‌های قرن حاضر برسیم، تصریح کرد: دانشگاه آزاد باید از مدیریت شهریه‌محور خارج شود و در همین راستا باید 17 میلیارد تومان در قبال طرح‌های دانش‌بنیان و از تبدیل علم به ثروت کسب می‌شد که 15 میلیارد آن محقق شده است.

این مسئول با بیان اینکه هرچه در تحریم بودیم بیشتر اوج گرفتیم، گفت: در سال جاری باید 35 میلیارد تومان در قبال طرح‌های دانش‌بنیان کسب می‌شد که 14 میلیارد تومان آن محقق شده است.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار