وزیر مخابرات و تکنولوژی ارتباطات افغانستان گفت: استان یزد از ظرفیت و توانمندی های مناسبی در حوزه ارتباطات و تکنولوژ ی های مرتبط با آن بهره مند است و در این بخش تبادل خوبی خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۴۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶ 09 December 2015

به گزارش تابناک یزد،عبدالرزاق وحیدی در راس هیئتی تجاری به استان یزد سفر کرده، در جمع خبرنگاران گفت: هدف از سفر به ایران، توسعه روابط دو جانبه بین کشور ایران و افغانستان به ویژه استان یزد بود و هر چند تاکنون قبل از من نیز وزرای پیشین مخابرات افغانستان به استان یزد سفر کرده اند، اما این سفر برای بسترسازی تکنولوژی ارتباطات در افغانستان با کمک متخصصان یزدی است .

وی ادامه داد: در افغانستان زمینه وسیعی برای مخابرات و ارتباطات بین کشورهای منطقه وجود دارد و شبکه نت ورک و فیبر نوری در افغانستان برای ما بسیار اهمیت دارد .
وزیر مخابرات و تکنولوژی ارتباطات افغانستان گفت:ایران و افغانستان دو کشور دوست، برادر، همزبان و هم دین هستند و می توانیم با برنامه ریزی و تعامل بیشتر ارتباط تجاری و کاری بسیار بیشتری را داشته باشیم
وحیدی با اشاره به بازدید از شرکت شهید قندی یکی از تولید کنندگان فیبر نوری در کشور گفت: تیمی از متخصصان افغانستان را مکلف می کنیم تا با این شرکت در تماس باشند و امیدواریم با این ارتباط بتوانیم تولید برخی از تجهیزات ارتباطات را در این کشور راه اندازی کنیم..
معاون برنامه ریزی استاندار یزد نیز در این نشست گفت: پیشینه ارتباطات یزد و افغانستان به بسیار قبل بر می گردد و با توجه به زیرساخت های صنعتی و توان بالای صنعتی در استان، زمینه های خوبی برای همکاری با افغانستان وجود دارد.
سیدعلی عزالدینی اظهار داشت: قطعا می توانیم در بحث زیرساخت و فناوری اطلاعات، ارتباطات خود را با افغانستان گسترش دهیم و زمینه ها زیادی برای همکاری در این رابطه وجود دارد.
مدیرعامل شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی یزد نیز در این نشست گفت: این واحد تولیدی در حوزه ارتباطات به یک برند بین المللی تبدیل شده و تولید کابل های مسی، فیبرنوری، کامپوندهای پلیمری، پنل های خورشیدی و خدمات فنی و مهندسی را انجام می دهد.
سیدجلال الدین رضوانی نژاد افزود:تاکنون 500 میلیون یورو صادرات از این واحد تولیدی انجام شده و در سال جاری نیز 20 میلیون یورو برای صادرات برنامه ریزی کرده ایم و پشتیبانی ما برای فروش داخلی نیز از 160 تا 180 میلیارد تومان پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: بالاترین ظرفیت تولید این کارخانه در زمینه تولید کابل های مسی است اما با توجه به تغییر تکنولوژی در ایران و دنیا ، عملا بازار کابل های مسی روبه افول گذاشته و فعالیت های این شرکت به سمت تولید فیبرهای نوری حرکت کرده و در حال حاضر نیز دو قرارداد بزرگ توسط شرکت زیرساخت به این واحد تولیدی واگذار شده که بر اساس آن باید 22 کیلومتر کابل فیبرنوری ظرف یک سال و نیم تولید شود.
مدیرعامل شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی یزد گفت: درمورد تعامل با کشور افغانستان نیز این همکاری به هشت سال قبل باز می گردد و احداث 85 هزار شماره تلفن در این کشور با استفاده از تجهیزات این شرکت، از جمله این ارتباطات است و ایجاد و توسعه یک مرکز صنعتی در افغانستان با حمایت فنی این کارخانه می تواند اشتغال خوبی در افغانستان ایجاد کند .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار