نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان قم، روز دوشنبه با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم در کتابخانه مرکزی دانشگاه قم آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۴۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 07 December 2015
به گزارش تابناک قم، رئیس کمیته برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان قم در آیین آغاز به کار نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به مناسبت هفته پژوهش، در فضایی به مساحت 600متر مربع در کتابخانه مرکزی دانشگاه قم از امروز 16 آذرماه تا 18 آذرماه به مدت سه روز دایر است و علاقه مندان می توانند از ساعت 8:30 تا 17 از آن بازدید کنند. 

سید حسین اخوان علوی، افزود: این نمایشگاه که برگزاری آن برعهده پارک علم و فناوری استان قم می باشد، ویژه پژوهشگران و فناوران استان قم است که شرکت کنندگان در دو بخش پژوهش و فناوری در 26غرفه به ارائه محصولات خود پرداخته اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم، ادامه داد: امسال بخش حوزوی در کنار بخش های دانشگاهی و مراکز آموزش عالی، سازمان های دولتی، فناوران و فن بازار در یک غرفه مستقل و گسترده، طرح های پژوهشی خود را ارائه می کند.

اخوان علوی با بیان اینکه مخاطبان اصلی این نمایشگاه؛ دانشجویان، دانش آموزان، پژوهشگران و اعضای هیات علمی دانشگاه ها هستند، هدف از برگزاری این نمایشگاه را ایجاد انگیزه در میان پژوهشگران و تشویق آنها به انجام پژوهش های مورد نیاز، کاربردی و قابل استفاده در سطح استان و کشور برشمرد.

وی افزود: در استان قم دانشگاه علوم پزشکی و پارک علم و فناوری که شامل بخش های فن آور و بنیاد نخبگان است از طرح های فناورانه حمایت می کنند.

وی گفت: اگر تحقیق های انجام شده توسط فناوران مناسب باشد، با همکاری و حمایت مرکزهای علمی مختلف و صندوق های حمایتی همچون صندوق حمایت از نوآوران و صندوق شکوفایی، ایده های محققان در ابتدا به طرح و سپس طرح ها به محصول قابل ارائه به بنگاه های تجاری، تبدیل می شود و این فرآیند تا تبدیل گروه های فناورانه به شرکت های دانش بنیان ادامه خواهد داشت.

اخوان علوی با بیان اینکه تلاش شده تا در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای علمی ارائه شود، گفت: تحقیق های پژوهشی ارئه شده توسط دانشگاهیان مربوط به سال گذشته تاکنون و پژوهش های سایر دستگاه ها از سال 91 است.

وی با اشاره به اینکه 200 اثر در بخش پژوهش شامل تحقیق های علمی، کتاب، پایان نامه و غیره توسط دانشگاه ها، مرکزهای آموزش عالی و سایر دستگاه ها به نمایشگاه ارسال شده است، گفت: در نمایشگاه امسال 70 طرح فناوری که به مرحله تجاری سازی رسیده اند در کنار 30 طرح فن بازار که قابلیت کارآفرینی دارند، برای مخاطبان به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه علاوه بر دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان قم، معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، اداره کل آموزش و پرورش استان، سازمان ها و نهادهای دولتی وعمومی و مرکز پژوهش های مسجد مقدس جمکران، طرح های پژوهشی خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده اند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار