کد خبر: ۱۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۶ 15 March 2015

معاون فرماندار ‌نور خواستار تشکیل کمیته پسماند برای رفع معضل زباله این شهرستان شد.


به گزارش خبرگزاری فارس، سعید یزدانی در جلسه پسماند این شهرستان با اشاره به اینکه عدم ساماندهی زباله امروز به یک آسیب و پدیده اجتماعی تبدیل شده و این مسئله تنها مشکل شهرستان نور نیست و معضل کل کشور است و باید در هر منطقه با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیم آب و هوایی برای رفع آن تدبیر کرد، افزود: دفن زباله سبب آلوده شدن آب‌های زیرزمینی، رودخانه‌ها، از بین رفتن جنگل و تغییرات اکوسیستم طبیعی و جانوری شده است اما به اجبار زباله جمع‌آوری شده باید در زمین‌های زباله تعیین شده تخلیه شود.

یزدانی با اشاره به حفاظت از محیط زیست توسط نهادهای  مدنی گفت: کمیته یا شرکت پسماند شهرستان برای رفع معضل زباله تشکیل شود و یک متولی و مدیریت واحد پیگیر کار باشد و بتوان از او سئوال کرد.

این مسئول افزود: ما نباید همیشه منتظر تصمیمات استان یا کشور در رفع مشکل شهرستان باشیم، زیرا برخی تصمیمات حتی قابلیت اجرا در استان و شهرستان ندارند و باید بومی‌سازی شوند.

معاون فرماندار شهرستان نور با اشاره به تولید روزانه 150 تن زباله در این شهرستان ساحلی گفت: با وجود همه مشکلات بنا به گفته مسئولان مربوطه مشکلات و آلودگی محل دفن زباله این شهرستان از سایر شهرستان‌های ساحلی کمتر است.

سیدصابر سجادی شهردار نور در این جلسه با اشاره به مدیریت و انجام هزینه محل دفن زباله شهرستان توسط شهرداری نور گفت: بخش زیادی مبالغ دریافتی از مردم که باید صرف عمران و آبادانی شود به دلیل عدم مشارکت سایر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در زمینه زباله هزینه می‌شود.

علی محمدی رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان نور هم با اشاره به موقعیت استراتژیک و حساس محل دفن زباله این شهرستان و آلودگی، تصاعد گاز و شیرابه گفت: رفع معضل زباله شهرستان نیازمند مدیریت واحد و پیگیری جدی در تاسیس شرکت پسماند است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار