کد خبر: ۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷ 28 January 2015
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه آلودگی منابع آب از چالش‌های مهم این حوزه است، گفت: سالانه نزدیک به 3 هزار تن سم و 200 هزار تن کود مصرف می‌شود که به نوعی به منابع آبی راه پیدا می‌کند.

به گزارش تابناک - مازندران به نقل از فارس، ابراهیم یخکشی صبح امروز در مراسم آغاز مرحله دوم طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب در مازندران که در مدرسه فردوسی ساری برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما جزو کشورهای کم‌آب در دنیا است و مدیریت مصرف آب برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه مازندران از استان‌های برخوردار در موضوع آب است، گفت: با وجود این، برخی نقاط استان مانند شرق مازندران بهره کم‌تری از نعمت آب برده و غرب مازندران پرآب‌تر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به چالش‌های عمده‌ای که در مسئله آب داریم، ادامه داد: مقدار بارندگی‌ها نسبت به گذشته کاهش یافته و منابع آب‌های زیرزمینی هم در معرض خطر قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه آلودگی منابع آب دیگر چالش‌های این حوزه است، تصریح کرد: در مازندران سالانه نزدیک به 3 هزار تن سم و 200 هزار تن کود مصرف می‌شود که به نوعی به منابع آبی راه پیدا می‌کند.

یخکشی با اشاره به اینکه رودخانه‌ها می‌توانند جلوه زیبایی باشند اما به دلیل کم‌توجهی، مشکلاتی برای رودخانه‌ها به وجود آمده است، گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند آب را حفظ کند و مردم باید در حفظ منابع آبی مشارکت داشته باشند، آموزش عمومی هم از مبانی مشارکت است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز با بیان اینکه اساس زندگی همه موجودات بر محور انرژی است و انرژی مادی و معنوی باعث می‌شود که هستی به حیات خود ادامه دهد، گفت: مردم مازندران از بهترین منابع انرژی برخوردار هستند، اما این انرژی‌ها و منابع خدادادی توسط انسان‌ها در معرض خطر قرار دارد.

سیدعلی قاسمی با اشاره به اینکه در دنیا انرژی در معرض خطر قرار دارد، تصریح کرد: اگر انسان نتواند مصرف انرژی را مدیریت کند و در راستای حفظ انرژی تلاش نکند، زندگی خودش در معرض خطر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آب و هوا و شرایط جوی در حال تغییر است، ادامه داد: این تغییر را انسان‌ها به وجود آورده‌اند چراکه تغییرات جوی به صورت طبیعی با این سرعت انجام نمی‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به عنوان نهادی که نقش جدی در تربیت و اشاعه فرهنگ در جامعه را بر عهده دارد وظیفه خود می‌داند مدیریت درست انرژی را به فرزندان این سرزمین آموزش دهد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان یاوران فرهنگی در مصرف بهینه انرژی باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار