کد خبر: ۱۳۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 30 November 2015
تابناک گیلان: رحیم تکاملی، معاون توانبخشی بهزیستی گیلان امروز(9 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در رشت اظهارکرد: همزمان با 12 آذر روز جهانی معلولان پارک «فرشتگان دیوار 47» برای نخستین بار در کشور در رضوانشهر افتتاح می‌شود.

 

وی ادامه داد: این پارک به افتخار افراد دارای سندرم دان و آشنایی افراد جامعه با این نوع معلولیت افتتاح خواهد شد.

 

تکاملی با بیان اینکه ایده دیوار 47 را نخستین بار یکی از اهالی رضوانشهر مطرح کرده بود اذعان کرد: به همین علت نخستین پارک افراد دارای سندروم دان کشور نیز در همین شهر به بهره برداری می‌رسد.

 

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری دیوار مهمانسرای المپیک واقع در خیابان منظریه شهر رشت نیز با عنوان دیوار 47 افتتاح شده و توسط همین افراد نقاشی شد.

 

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان تصریح کرد: دیوار 47 یک حرکت نمادین برای توجه به بیماری سندرم دان است.

 

وی با اشاره به امار افراد مبتلا به سندرم دان اعلام کرد:670 نفر در استان بر اساس آمار بانک اطلاعات بهزیستی گیلان مبتلا به سندرم دان هستند.

 

تکاملی با اشاره به آغاز فعالیت انجمن کودکان سندرم دان در استان افزود: 300 پرونده به این انجمن واگذار شده تا در جهت توانمندسازی و افزایش مهارت‌های اجتماعی و حرکتی این افراد تلاش کنند.

 

گفتنی است، علت پدیده سندرم دان نوعی بی‌نظمی در ترتيب کروموزومی است که در مراحل جنينی و هنگام تقسيم سلولی رخ می‌دهد. کسانی که سندرم دان دارند در سلول‌های بدن خود به جای 46 کروموزوم 47 کروموزوم دارند افراد با سندرم دان مراحل رشد ذهنی و جسمی را نسبت به ديگر افراد با تاخير سپری می‌کنند، آنها نسبت به همسالان خود نشستن، راه رفتن، صحبت کردن، بازی کردن و فعاليت‌های ديگر را ديرتر می‌آموزند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار