امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمنان برای نفوذ در بدنه کشور نقشه‌های متعددی دارند از جمله این توطئه‌های نفوذ و ورود به مجلس قانونگذاری است و به دنبال جدایی مجلس از ولایت‌فقیه و انقلاب هستند.
کد خبر: ۱۳۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 27 November 2015

به گزارش تابناک تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره)، خیانت در اموال عمومی، رشوه و ارتشا، رانت‌خواری، تصرف در اموال بیت‌المال را از جمله منکرات اقتصادی نام برد و افزود: تخلف از قوانین هم منکر سیاسی و شرعی است.

وی با بیان اینکه تخلف به هیچ وجه جایز نیست، گفت: سلیقه اشخاص ملاک نیست بلکه قانون معیار است وقتی شورای نگهبان مصوبه را تایید کرد قانون بوده و به هیچ وجه تخلف در این زمینه جایز نبوده و جزو منکرات سیاسی محسوب می‌شود.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: بعد از 36 سال از عمر انقلاب اسلامی مجلس در حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر قانونی را مصوب کرده و این قانون باید به نحو احسن اجرا شده تا شاهد کاهش مفاسد در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه مردم خواهان اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر هستند، تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای سایر فرامین است.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اربعین حسینی و تسلیت به تمام مسلمانان جهان و عاشقان اهل بیت(ع)، اظهار داشت: همه ساله خصوصا در سال‌های اخیر جمعیت فوق‌العاده و بی‌نظیری از عاشقان حضرت سیدالشهداء(ع) برای زیارت حضرت امام حسین(ع) به کربلای معلی مشرف می‌شوند و اجتماع این زوار در کشور بحران زده عراق و در چند کیلومتری داعش، پذیرایی شبانه‌روزی زائران، اخذ ویزا با آن همه مشکلات و تراکم جمعیت که برای همه مردم جهان و غیرمسلمانان شگفت‌آور است.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه پاسداشت اربعین عامل وحدت و انسجام شیعیان است، گفت: روزنامه ایندیپندنت نوشته است بزرگترین مراسم شیعیان جهان مراسم اربعین حسینی است باید این حسین را شناخت حسین درس مبارزه با ظلم و ایستادگی در برابر آن را یادآوری کرد.

وی تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی دارای برکاتی است که در روایات دینی نیز به آن تاکید شده است و آمده است که هر کسی که به قصد زیارت امام حسین(ع) از خانه اش خارج شود خداوند متعال به ازای هر قدمش یک ثواب نوشته و یک گناهش را می‌بخشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: در حالات برخی از بزرگان نوشته شده است که این بزرگان به طور متعدد با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) مشرف شده اند.

وی خاطرنشان کرد: این زائران که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) می شتابند، حامل این پیام هستند که یابن رسول الله ما پیرو مرام شما و پیرو ظلم ستیزی هستیم.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس، گفت: آیت الله مدرس یکی از مردان بزرگ و کم نظیر الهی در ایران بود که در تاریخ اختناق رضاخانی که قلم‌ها شکسته و زبان‌ها بسته شده بودند از نشر معارف و حقایق خودداری نکرده و به دفاع از اسلام و آرمان‌های اسلامی به پا خواست.

وی افزود: آیت الله مدرس دارای شهامت و شجاعت بزرگی بود که منجر به اتحاد دین و سیاست شد که امام راحل(ره) این جمله ایشان را به طور مکرر بیان کرده و بر تفکیک ناپذیری دین و سیاست تاکید می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در مجلس دارای جایگاه بسیار رفیعی بوده و در راس امور است و باید برای تحقق آرمان‌های اسلامی و انقلابی تلاش کند.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه استکبار و دشمنان برای نفوذ در بدنه کشور نقشه‌های متعددی دارند از جمله این توطئه‌های نفوذ و ورد به مجلس قانونگذاری است، گفت: می‌خواهند مجلس را با ولایت و انقلاب فاصله گرفته و به دنبال جدایی مجلس از ولایت فقیه و انقلاب است و باید انسان‌هایی انتخاب شوند که از هر جهت شایسته باشند به حمد الله مردم آگاه و با بصیرت هستند و می‌دانند چه کسانی را به مجلس بفرستند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به بیانات امام خامنه‌ای در دیدار با فرماندهان بسیج، گفت: ایشان ضمن قدردانی از بسیجیان عزیز، بسیج را پدیده مبارک دانستند و افزودند کسانی که بسیج را تخطئه می‌کنند دانسته و نادانسته بسیج را تخریب کرده و پروژه نفوذ را تکمیل می‌کنند.

ایشان با اشاره به نفوذ فردی و نفوذ شبکه‌ای و جریانی، گفتند: تندرو نامیدن بسیج اشتباه است، چرا که همین ها از کشور دفاع می کنند و دشمنان این مرز و بوم از بسیجیان هراس دارند که فکر حمله را هم نمی کنند.

خطیب جمعه تبریز، افزود: روحیه استکبار ستیزی و تفکر بسیجی در همه ملت ایران متجلی است و اجازه نفوذ به بیگانگان و دشمنان هیچ وقت داده نخواهد شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری با تاکید بر استفاده از نیروهای انقلابی مومن و بسیجی واقتصاد مقاومتی دارند که این رهنمود ها باید محقق شود.

نماینده امام خامنه‌ای در آذربایجان‌شرقی، گفت: سران و مسئولان رده بالای کشورهای صادر کننده گاز در تهران جمع شدند و امام خامنه ای دیدار هایی را با روسای جمهور این کشورها داشتند و آقای پوتین بدون تشریفات و بلافاصله به دیدار امام خامنه ای شتافتند و جلسه ای دو ساعته با ایشان داشتند که در خصوص مسائل منطقه ای و آمریکا گفتگو کردند.

وی با بیان اینکه روسیه تاکنون خوب به میدان آمده است، گفتند: نقشه ی بلند مدت آمریکا در منطقه به ضرر تمام کشورهای منطقه خصوصا ایران و روسیه تمام خواهد شد که باید جلوی آن گرفته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: بیانات امام خامنه ای و آقای پوتین بازتاب بسیار گسترده ای داشت و ان شاالله مفید خواهد بود.

حضرت آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به درگیری پلیس جمهوری آذربایجان با مردم نارداران، گفتند: همانطوری که شب گذشته در اخبار اعلام شد درگیری بین مردم و پلیس آذربایجان از قرار نقل‌ها چندین کشته و زخمی به دنبال داشته است و مردم نارداران در محاصره اند.

امام جمعه تبریز گفت: این وضع مناسب کشوری که دارای مردم مسلمان است نبوده و ما نمازگزاران ضمن محکوم کردن این حادثه تاسف‌بار از دولت آذربایجان می‌خواهیم تا به جای زندانی و بازداشت مردم و روحانیون، شیوه تعامل و مسالمت آمیزی را با مسلمانان آذربایجان به کار گیرند.

حضرت آیت الله مجتهد شبستری  اظهار داشت: به بازماندگان افرادی که در حادثه آذربایجان از دنیا رفتند تسلیت عرض کرده وامیدواریم تا چنین مسائلی بار دیگر به وجود نیاید./فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
آدربایجان در بی عدالتی به سر میبرد، از استاندار محترم میخواهیم تا با مسئولان آذربایجان وارد مذاکره در خصوص دفاع از حقوق هم زبان هایمان شوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
درسته آذربایجان الان از ایران نیست، اما روزگاری قسمتی از ایران بود! با ما هم زبانند و برادر...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
نمایندگان توسط شورای نگهبان تأیید میشوند پس ما مردم نگران نفوذ در این وادی نیستیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار