گزارش تابناک از خطبه های نمازجمعه این هفته استان یزد:
نامه عجیب سناتورهای آمریکایی، سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز شهید ، تقارن ایام فاطمیه با نوروز، داعش و به سالگرد رحلت سید احمد خمینی از جمله موضوعاتی بود که ائمه جمعه استان در خصوص آن صحبت کردند.
کد خبر: ۱۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰ 13 March 2015
از نامه ای که آبروی آمریکا را برد تا درخواست از ناجا برای جریمه های نوروزی مردم
به گزارش تابناک، امام جمعه یزد معتقد است که نامه سناتورهای آمریکایی؛ آبروی آمریکا را برده است و روحیه صهیونیستی و خباثت خود را نشان دادند.
 آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه شهر یزد با اشاره به نامه سناتورهای آمریکایی به اوباما درباره پرونده ایران گفت: آنها با این کارشان خلاف قوانین بین المللی عمل کردند.
وی افزود: ایران جواب آنها را بخوبی داد ولی این نامه با صدای دلارهای برخی کشورهای عربی بر روی کاغذ آمد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد:آنها با این خباثت ها نمی توانند ایران راتسلیم کنند چون ملت ما تا آخر می ایستد و با توکل بر خدا و استفاده بیشتر از مواهب الهی خودکفا خواهد شد.
امام جمعه یزد با بیان اینکه تاکنون نیز خداوند این مملکت را حفظ کرده است گفت:امروز باید با حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و جهادی باز هم ضمن خودکفایی، دشمنان را ناامید کنیم.
ناصری با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز شهید اظهار کرد: غربی بعد از گذشت 60تا70سال از جنگ جهانی دوم همچنان فیلم جنگی می سازند اما برخی فیلمسازان ما می گویند دیگر نباید درباره شهدا فیلم ساخت.
وی افزود:عزت امروز ما از شهداست به همین دلیل باید مرام شهدا تا ابد پایدار مانده و در این مسیر گام برداریم.
امام جمعه یزد با اشاره به حضور داعش در کشورهای همسایه گفت:غربی ها نمی خواهند این گروهها نابود شوند چون نمی خواهند مسلمانان باشند.
ناصری همچنین با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با نوروز خواستار رعایت حرمت شهادت حضرت زهرا(س) از سوی مسوولان و مردم شد.
وی از نیروی انتظامی نیز خواست تا ضمن توجه به نکات مهم مقام معظم رهبری در حکم فرمانده جدید این نیرو ،رعایت میهمانان نوروزی را بویژه در جریمه ها داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد در پایان با اشاره به سالگرد رحلت سید احمد خمینی اظهار کرد:این بزرگوار خود را وقف پدر و ولایت کرد و در واقع به فرموده مقام معظم رهبری در ولایت ذوب شد.

امام جمعه میبد: مذاکره کنندگان ایرانی، مراقب ترفند غربیها باشند
امام جمعه موقت میبد گفت: تیم مذاکره کننده باید مواظب ترفندهای استکبار در روند مذاکرات باشند.
 حجت الاسلام محمد اعرافی در خطبه های وحدت بخش این هفته نماز جمعه میبد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع خبرگان رهبری درخصوص روند مذاکرات هسته کشورمان با گروه 5+1 گفت:تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان افراد متدین و امینی هستند که با رعایت خط قرمزهای انقلاب اسلامی مذاکرات را به پیش می برند .

از نامه ای که آبروی آمریکا را برد تا درخواست از ناجا برای جریمه های نوروزی مردم
اعرافی افزود:نگرانی رهبر عظیم الشان انقلاب از طرف مقابل است چرا که آنها اهل خدعه ،نیرنگ و پشت پا زدن به قوانین بین المللی هستند که احتمال می رود از پشت به ملت بزرگ ایران خنجر بزنند .
وی تمدید تحریم علیه ایران اسلامی از سوی رئیس جمهور امریکا را مضحکه آور خواند و افزود:چگونه آنها که بر توافق در مذاکرات این همه تاکید دارند همچنان بر تحریم علیه ایران اسلامی اصرار می ورزند.
اعرافی تصریح کرد:تا تحریم ها برداشته نشود هرگز ملت بزرگ ایران ،زیر بار ذلت مذاکره با استکبار و گروه 5+1 نخواهد رفت .
وی با اشاره به نامه سناتورها گفت:این نامه اخیر سناتورهای امریکا نهایت فروپاشی و انحطاط اخلاق سیاسی در نظام امریکا است که در هیچ یک از قوانین بین المللی وجود ندارد و این خیال باطل و اوهام را باید به گور ببرند.
اعرافی در بخش دیگر از سخنان خود با گرامی داشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری حفظ محیط زیست را درگروه صیانت از سه عنصر آب ،خاک و هوا عنوان کرد و افزود: باید در زراعت و کشاورزی طوری از این ماده حیاتی استفاده کرد که به آلودگی منجر نشود.
امام جمعه میبد سرازیر شدن پساب ها و فاضلاب کارخانه ها به سمت سفره های زیرزمینی آب و فرسایش خاک را موجب افزایش انواع بیماری های قلبی و عروقی و انواع سرطانها دانست و گفت :امروز صنعت در این شهرستان به اشباع رسیده است و ابرهای که صبحگاهان بر روی آسمان این شهرستان مشاهده می شود جایی برای نفس کشیدن برای مردم نگذاشته است .
وی تاکید کرد :مسئولین باید سرمایه گذاران را به سمت صنایع پاک هدایت کنند و هیچ گونه مجوزی را برای احداث کارخانجات آلاینده جدید صادر نکنند .
خطیب جمعه میبد در ادامه 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را گرامی داشت و با اشاره به تاسیس این نهاد در سال 58 به دست معمارکبیر انقلاب حضرت امام خمینی رحمه الله علیه گفت :شهدا و خانواده های آنهاحق بزرگی بر گردن ما دارند و باید نام ویاد آنها را فراموش نکنیم.
امام جمعه میبد امنیت و آسایش و سرافرازی ملت بزرگ ایران را مرهون ایثار و ازجانگذشتگی و خون پاک شهدا و ایثارگران خواند و افزود:باید همواره با انس با وصیت نامه های شهدا به یاد آنها باشیم آنهایی که فداکاری کردند تا بر این سرزمین اسلام حکمفرما شود .
وی شنبه 23 اسفند سالروز ارتحال مرحوم آیت الله کاشانی از پیشگامان مبارزه با استکبار و انگلیس را هم گرامی داشت و گفت : مرحوم آیت الله کاشانی از بزرگانی دینی بود که در مبارزه با پیرفرتوت انگلیس و درنهضت بزرگ و سرنوشت سازی ملی شدن صنعت نفت نقش مهمی را ایفا کرد .
وی با اشاره به گزارش اخیر احمدشهید دیدبان مزدور استکبار گفت : ننگ بر آنها که با این همه پرونده سیاه خود درکشتار جمعی در جای جای عالم دم از دفاع و حمایت از حقوق بشر می کنند.
خطیب جمعه میبد سالروز ارتحال جانگداز یادگار امام مرحوم سید احمد خمینی را هم گرامی داشت و گفت :مرحوم سید احمد خمینی نقش مهم و سرنوشت سازی در رشد و نمو انقلاب داشت و همواره درکنار امام راحل با صبر و بردباری در راه اسلام وانقلاب مجاهدت می کرد .
وی افزود:مرحوم سید احمد خمینی همواره به دفاع از ولایت و مقام معظم رهبری تاکید داشت .

امام جمعه موقت میبد در پایان هم با اشاره به احداث صحن 220 هزار متری حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها در نجف اشرف مردم را به کمک و حمایت از این صحن دعوت کرد و گفت:بعد از هزار و 400 سال این صحن در 5 طبقه در حال احداث است و مردم مومن و متدین شهرستان میبد که همواره در امور خیر پیشگام هستند می توانند کمک های خود را در جهت سرعت بخشی به این پروژه معنوی به ستاد عتبات عالیات اهدا کنند.

از نامه ای که آبروی آمریکا را برد تا درخواست از ناجا برای جریمه های نوروزی مردم

امام جمعه موقت مهریز: ترویج فرهنگ شهادت باید جدی گرفته شود
امام جمعه موقت مهریز گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین نسل جوان از مهمترین امور فرهنگی مورد نیاز کشور است و باید توسط متولیان امر جدی گرفته شود .
 حجت الاسلام عباس پورصادقی در خطبه های نمازجمعه امروز این شهر در مسجد جامع ولی عصر (عج) افزود: تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) از ثمرات مهم این انقلاب است .
وی اضافه کرد: روز 22 اسفندماه به عنوان روز ملی شهدا از روزهای فراموش ناشدنی تاریخ کشور و میهن اسلامی ماست و ما باید همواره بنحو شایسته این روز را گرامی بداریم .
امام جمعه موقت مهریز ادامه داد: انقلاب اسلامی حاصل خون های مطهر زیادی است که به پای نهال این نظام ریخته شده و لذا باید همواره در راستای اهداف شهیدان گام بر داریم.
پورصادقی گفت: امنیت و آرامشی که در کشور اسلامی ما وجود دارد و ما در دنیا دارای عزت و اقتدار هستیم همه بخاطر همین جانفشانی ها و ایثارگری رزمندگان و شهیدان اسلام بوده است .
امام جمعه موقت مهریز اظهار داشت: تمامی مدیران اجرایی و مردم هیچگاه شهیدان و راه عزت بخش و نورانی آنها را فراموش نکنند و پاسدار حرمت خون آنها باشند که این یک وظیفه سنگین و مهم است .
به گزارش ایرنا ، پورصادقی اظهار داشت: کشور اسلامی ما در دنیا به برکت همین جانفشانی ها در سطح دنیا از کشور های مستقل است که با اراده خودش و بدون وابستگی به دیگران اداره می شود .
امام جمعه موقت مهریز در ادامه با تسلیت ایام فاطمیه (س) از مردم خواست تا در روزهای پایانی امسال و همچنین در ابتدای سال آینده حرمت این ایام و شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) را نگه دارند .
پورصادقی در ادامه به برخی مناسبت های شمسی و قمری از جمله سالروز عملیات غرور آفرین والفجر ، سالروز شهادت آیت الله کاشانی و رحلت سید احمد خمینی (ره) و نقش ایشان در تاریخ مبارزات ملت ایران اشاره کرد .
وی همچنین به توطئه شاه در تغییر تاریخ شمسی این کشور و اهداف شوم او اشاره و به موضعگیری و برخورد قاطعانه امام راحل عظیم الشان (ره) با این موضوع اشاره نمود .
0امام جمعه موقت مهریز به اهمیت تقوای الهی در زندگی و خیر دنیا و آخرت اشاره و همچنین از مردم خواست تا قدر لحظات زندگی خود را برای عبادت و خدمت بهتر و بیشتر به مردم بدانند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار