رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران گفت: باید مشخص شود معادن شن و ماسه‌ای که همچنان در منطقه ۱۸ فعالیت می‌کنند، از سوی کدام نهادها حمایت می‌شوند.
کد خبر: ۱۳۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 24 November 2015
دویست و یازدهمین جلسه رسمی چهارمین شورای شهر تهران در حالی آغاز شد که بیشتر صندلی‌های شورا خالی بود.

روز گذشته اعلام شده بود گزارش شورایاری منطقه ۱۸ ساعت ۸ در صحن ارائه می‌شود.

در جلسه امروز پس از ورود مرتضی طلایی رئیس ستاد شورایاری در ساعت۸:۳۰، این جلسه با ۲۲ صندلی خالی آغاز شد.

گلایه از فعالیت معادن شن و ماسه در منطقه ۱۸، کمبود سرانه‌های خدماتی، وجود بازار آهن – یراق‌آلات در محله شادآباد، برخی از مشکلات مطرح شده از سوی دبیر شورایاری‌های منطقه ۱۸ بود.

همچنین نیمه کاره رها شدن بزرگراه ۷۶ متری شهید بروجردی و درخواست زیرگذر کردن خط راه‌آهن تهران – تبریز از خواسته‌های اهالی منطقه ۱۸ بود.

به گفته اهالی این منطقه، عدم تعطیلی کارخانه‌های معادن شن و ماسه، سبب بروز مشکلات زیست محیطی در منطقه شده است.

در ادامه جلسه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در خصوص تعطیلی معادن شن و ماسه در منطقه ۱۸ با کسی شوخی نداریم، گفت: اگر تعطیلی این معادن نیاز به حکم قضایی یا انتظامی دارد، بگویید تا ما آن را دنبال کنیم. بلایی که این معادن بر سر مردم آن منطقه می‌آورد، وحشتناک است و باید مدیران شهری تلاش کنند این مشکل حل شود.

وی از تفاهمنامه‌ای که میان راه‌آهن و مدیریت شهری برای ساماندهی زمین‌های رها شده در این منطقه به امضا رسیده است، خبر داد و گفت: قرار است این زمین‌ها به فضای سبز تبدیل شود.

مرتضی طلایی نیز در این جلسه با بیان اینکه گزارش شورایاری‌ها با گزارش‌ شورایاری‌های قبل تفاوت کرده و به سمت مطرح کردن مشکلات اساسی منطقه رفته است، گفت: باید این گزارش‌ها مکتوب شود تا برای حل آنها تدبیر لازم اندیشیده شود.

همچنین در این جلسه محمد حقانی رئیس کمیته محیط‌زیست شورا با اشاره به اینکه موضوع تعطیلی معادن شن و ماسه را در جلسات استانداری نیز مطرح کردیم، گفت: در این سال‌ها بیشتر معادن شن و ماسه تعطیل شدند؛ جز یکی دو معادن. باید مشخص شوند این معادن که همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، از کجا حمایت می‌شوند.

وی ادامه داد: شهرداری اعلام آمادگی کرده تمام نیروهای فعال در این معادن را جذب شهرداری کند و یا بازنشستگی پیش از موعد آنها را پیگیری کنند؛ باید به طور اساسی این مشکلات برطرف شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار