رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: واکس مورد مصرف در برخی از سورتینگ‌های مرکبات غیرمجاز است.
کد خبر: ۱۳۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 21 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، قاسم جان‌بابایی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مازندران اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید دستورالعمل رنگ‌افزایی مرکبات را سورتینگ‌ها ابلاغ کند تا پیگیری‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه باید به بحث سورتینگ در رنگ‌افزایی مرکبات توجه جدی شود تا سلامت مصرف‌کنندگان تامین شود، افزود: کشاورزان در رنگ‌افزایی و واکس مرکبات مباحث ایمنی و سلامتی مصرف‌کنندگان را در نظر بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه اگر قرار است سبززدایی کنیم باید به ویژگی‌ها و نکات سلامت مصرف‌کننده توجه شود، ادامه داد: واکس مورد مصرف در برخی از سورتینگ‌های مرکبات غیر مجاز است.

این مسئول با بیان اینکه برنج از محصولات استراتژیک استان است و باید نسبت به سلامت آن توجه ویژه‌ای شود، تصریح کرد: سلامت برنج مازندران در بررسی‌های آزمایشگاه غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تایید شد و لزومی ندارد بر علیه این محصول فضاسازی منفی صورت گیرد.

جان‌بابایی ساماندهی بسته‌بندی و عرضه برنج را کند دانست و افزود: حدود 70 کارگاه شناسه فعالیت اخذ کردند که پیگیری‌ها و سخت‌گیری‌های ما تنها برای صیانت از برنج مازندران و در درجه نخست نفع آن برای خود کشاورزان است.

وی بر ساماندهی بوفه مدارس غیرانتفاعی استان تاکید کرد گفت: مدارس غیرانتفاعی منابع داخلی دارند که از خانواده‌ها دریافت می‌کنند و باید نسبت به ساماندهی هرچه بهتر بوفه‌ها اقدام کنند.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار