دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: کارگران و بازنشستگان از حداقل امکانات رفاهی به خاطر وضعیت اقتصادی محروم هستند.
کد خبر: ۱۳۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴ 20 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، نصرالله دریابیگی بعد از ظهر امروز در جمع کارگران و بازنشستگان استان مازندران که به مناسبت سالروز تصویب قانون کار در باشگاه ورزشی تختی قائم‌شهر گرد هم آمدند، اظهار کرد: امروز کارگران دچار بازی‌های سیاسی شدند.

وی با بیان اینکه 90 درصد نیروهای جوان کشور امنیت شغلی ندارند، افزود: ما مخالف توسعه و کاهش تورم دولت نیستیم ولی آنچه در شعارها شنیدیم را سر سفره کارگران و بازنشستگان ندیدیم.

دبیر اجرایی تشکلات خانه کارگر مازندران با اشاره به تعطیلی بیشتر کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی مازندران، بیان کرد: امروز کارگران نساجی قائم‌شهر سه ماه حقوق نگرفتند و این وضعیت در دیگر کارخانجات استان نیز وجود دارد.

وی کارگران را نخستین قربانیان وضع کنونی اقتصاد کشور اعلام کرد و گفت: تهدیدات و اخراج کارگران همچنان ادامه دارد و حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به موقع پرداخت نمی‌شود ولی با وجود این زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که برخی درصدد هستند قانون کار و الزام تامین اجتماعی را تغییر دهند و فرش قرمز برای خارجی‌ها پهن کنند در صورتی‌که کارگران و بازنشستگان از حداقل امکانات رفاهی به خاطر وضعیت اقتصادی کشور محرومند.

رئیس کانون بازنشستگان مازندران تاکید کرد: جامعه کارگری ایران اجازه تغییر قانون کار ایران و یادگار امام راحل به نفع ثروتمندان را نمی‌دهد.

دریابیگی ادامه داد: تشکلات خانه کارگر از نخستین حامیان این دولت بوده و خواستار عدالت و تدبیر، قانون همسان‌سازی، بهبود وضعیت معیشتی و حقوقی کارگران و اصلاحات به معنای واقعی امام و رهبری است.

وی افزود: دولت می‌خواهد به بهانه طرح تحول نظام سلامت، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تامین اجتماعی را که متعلق به کارگران و از پول آنها ساخته شده را از آنان بگیرد.

رئیس کانون بازنشستگان مازندران متوسط ماهانه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را 900 هزار تومان عنوان کرد و گفت: مراکز درمانی تامین اجتماعی از زحمت و جیب همین بازنشستگان ساخته شد و ما جمعیت جامعه کارگری به دولت و وزیر بهداشت اجازه نمی‌دهیم بیمارستان‌ها و قانون الزام را از ما بگیرند و از حقوق خود حراست خواهیم کرد.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار