مطبوعات استان قم، پنجشنبه 28 آبان ماه جاری به موضوع های گوناگونی از جمله؛ برگزاری دوازدهمین همایش استادان تفسیر قرآن کریم و تجلیل از فعالان برتر حوزه کتاب و نشست استاندار با مشاوران و نمایندگان امور بانوان و خانواده دستگاه های اجرایی استان قم و تحصیل 10 هزار دانشجو پرداخته است.
کد خبر: ۱۳۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶ 19 November 2015
روزنامه شاخه سبز 

این روزنامه به نقل از حجت الاسلام امیر عطا الله جباری مدیرکل نهاد کتابخانه های قم نوشت: مردمی که اهل مطالعه باشند و با کتاب سروکار داشته باشند از لحاظ فرهنگ عمومی به نقطه ای می رسند که اجازه به وجود آمدن بسیاری از معضلات اجتماعی در جامعه را نمی دهند و این هدف نهایی و غایی کتابخوانی است. 

در سرمقاله این نشریه به قلم سید علی بابامیری با عنوان «بهنجاری ازدواج» آمده است: بیایید هنجارهای جامعه در ازدواج را ترویج کنیم تا جامعه دچار بیماری های اخلاقی و اجتماعی نشود، ازدواج امری سیال است که در متن جامعه و تاریخ استمرار دارد، امری دفعی و گذرا نیست. 

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ برگزاری دوازدهمین همایش استادان تفسیر قرآن کریم، حوزه علمیه با عظمت از علامه طباطبایی یاد می کند، راه رفتن طلاب هم باید تبلیغ اسلام و تشیع باشد، دیدار با خانواده شهیدان موجب احیای فرهنگ ایثار و شهادت است، تنها سه درصد ازجمعیت استان قم عضو کتابخانه ها هستند، نویسندگان و ناشران و فعالان برتر حوزه کتاب قم تجلیل شدند، تبلیغ کتاب باید به یک نهضت فراگیر تبدیل شود، 1100 کودک در قم عضو کتابخانه سیار روستایی شدند، ارجاع 640 پرونده به دبیرخانه طلاق در قم، افزایش طلاق در قم شایسته نیست و مشکل شنای قم عدم وجود استخر استاندارد است، اشاره کرد.

روزنامه ایمان

این نشریه به نقل از آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید نوشت: بنده گاهی انسان های سیگاری را که می بینم به آنان قول سفر مشهد را می دهم تا آن را ترک کنند، البته این سفر را بعد از شش ماه از گذشت ترک سیگار به آنان هدیه می کنم. 

این روزنامه به نقل از سید مهدی صادقی استاندار قم در نشست با مشاوران و نمایندگان امور بانوان و خانواده دستگاه های اجرایی قم نوشت: نهادهای فرهنگ ساز هدفمند و هماهنگ عمل کنند. وی برنامه ریزی بلندمدت در حوزه های تربیتی را در راستای داشتن اجتماع سلام ضروری برشمرد و گفت: حضور بانوان در عرصه های اجتماعی نباید نقش عاطفی آنها را در خانواده کمرنگ کند. 

این روزنامه در گزارشی باعنوان«قم استخر استاندارد ندارد» نوشت: شنای قم از زمان تعطیلی استخر شنای شهدای هفتم تیر و استخر جهان پهلوان تختی دچار مشکل در انجام برنامه های خود شد، در آن زمان شناگران قمی تمرینات خود را برای اعزام به مسابقات کشوری در این استخرها انجام می دادند اما تعطیلی این استخرها سبب بی سرپناهی شناگران قمی شد. 

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ اصلاح طلبان در قم دو کاندیدا معرفی می کنند، آغاز مرحله دوم پیش ثبت نام طرح جریمه مشمولان غایب، قم قطب تولید موتورسیکلت کشور است، کاشت گل های فصلی در معاربر پرتردد، هوای قم در طی دو روز آینده بارانی است، تحصیل حدود 10 هزار دانشجو در دانشگاه های قم، اعزام تیم غربالگری برای پیشگیری از شیوع شپش در مدارس، فعالیت پنج مرکز مشاوره به زوج های جوان در آستانه طلاق و آمار اعتیاد زنان و کودکان وحشتناک است، اشاره کرد. 

نشریه گویه

عنوان نخست این نشریه «قطعه سازان قمی قربانی زیاده خواهی خودروسازان» است که گزارشی از دیدار اعضای هیات مدیره انجمن قطعه سازان استان قم را با احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی منتشر کرده است که قطعه سازان به بیان مشکلات و چالش های پیشِ روی این صنعت پرداخته اند.

از دیگر عنوان های این نشریه می توان به؛ دیدار اعضای ستاد یادواره شهدای قم با خانواده شهید زین الدین، مادر شهیدان شکروی آسمانی شد، پذیرایی از زائران اربعین به مدت 10 روز در موکب حضرت معصومه(س)، زائران اربعین حسینی باید بیمه شوند، توزیع بیش از 30 هزار بسته فرهنگی ویژه کودکان در موکب مسجد جمکران، پروژه های مسکن مهر تا شهریور 95 تکمیل می شود، فعالیت 188 زنبوردار در قم، 4320 پرونده در مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی قم رسیدگی شد، هشت هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاهای قم وجود دارد، پیشرفت 90 درصدی تدوین طرح تفصیلی استان، زوجین از مشکلات پس از طلاق غافل هستند و مهدکودک های غیرمجاز در قم شناسایی شدند، اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار