کد خبر: ۱۳۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 17 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

استاندار گیلان با حضور در نخستین نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ایران در باکو گفت: فصل جدیدی از روابط ایران و آذربایجان با محوریت استان گیلان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی صبح سه شنبه در مراسم گشایش نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ایران در باکو با اشاره به اهداف برگزاری آن اظهار کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه فوق، علاوه بر ارائه توانمندی های اقتصادی ایران، توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان است.

وی افزود: در حاشیه این نمایشگاه، مشکلات تجار، حذف روادید برای آسان شدن رفت و آمد و کاهش هزینه بازرگانان، پیگیری اجرای خط ریلی مشترک، احداث بازارچه مشترک مرزی و افزایش تراز تجاری با جمهوری آذربایجان مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.

استاندار گیلان دیدار با بازرگانان و نشست با مقامات اقتصادی جمهوری آذربایجان را از دیگر برنامه های سفر دو روزه به باکو اعلام کرد و گفت: با اراده مقامات دو کشور در دو سال گذشته روابط دو جانبه ایران و آذربایجان گسترش یافته است.

نجفی با اشاره به دیدار ماه گذشته مقامات دو کشور در آستارای ایران بیان کرد: با اتصال راه آهن ایران و آذربایجان سه هزار کیلومتر از مسیر ترانزیت کالا از اروپا به جنوب آسیا کوتاه تر می شود.

 وی مشترکات دو کشور در زمینه‌های تاریخی، فرهنگی، دینی، آداب و سنن و اقتصاد و اقلیم را برشمرد و تصریح کرد: با افزایش ارتباطات دو جانبه فصل جدیدی از روابط دو کشور آغاز شده است و گیلان در زمینه ارتباط پایدار دو کشور نقش اساسی دارد.

نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت، ساختمان، انرژی و خدمات مهندسی ایران با عنوان «ایران پروژه»  از ۲۶ تا ۲۸ آبان در باکو در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه ۲۰ شرکت از گیلان و ۱۷ شرکت از دیگر استان های کشور تازه ترین خدمات و تولیدات شان را در زمینه خدمات مهندسی، مصالح ساختمانی، تولیدات پتروشیمی و صنایع سلولزی به نمایش گذاشته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار