امام جمعه بافق کتاب را از گرانبهاترین میراث بجا مانده در دنیا خواند و گفت: باید تلاش کنیم کتاب هایی با محتوای مطالب ارزنده در جامعه و کشور منتشر شود .
کد خبر: ۱۲۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 15 November 2015

به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام سید جواد سلیمانی ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، اهمیت بخشیدن به ارتقای فرهنگ مطالعه را خواستار شد و اظهار کرد: در هفته جاری بزرگداشت کتاب و کتابخوانی و کتابدار را در پیش داریم که این مناسبت ها بهانه ای برای توجه به این امر و انجام وظیفه شرعی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه است.

امام جمعه بافق با اشاره به اینکه افزایش آمار مطالعه نیازمند ایجاد عشق به کتاب و کتابخوانی در بین کودکان توسط خانوده هاست افزود: ملت شیعه و انقلابی ایران باید در بالابردن سطح کیفی مقالات علمی در دانشگاه ها، همسو با پیشگامان علمی در جهان تلاش کنند تا از افت بار معانی در نشریات علمی جلوگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر نویسنده کتابهای مفید و اهل علمی از دنیا برود و اثر یا منبع ارزشمند و اثرگذار در جهت افزایش مطالعه افراد به جای بگذارد از اهالی بهشت خواهد بود.
سلیمانی به بصیرت هایی که قیام عاشورا در پی داشت اشاره و بیان کرد: این بصیرت و اندیشه، تنها از طریق مطالعه کامل و همه جانبه، حاصل و در اختیار مردم این زمان قرار گرفته است و اگر این درس نهفته در عاشورا توسط اهل علم بازگو نشود، جهالت در دنیای امروز هم گریبان مردم را خواهد گرفت.
امام جمعه بافق اضافه کرد: زیرا زمانی که در جبهه حق علیه باطل، علم و دانش فرمانروایی کند، عده ای از گمراهی کامل به آگاهی رفته و باعث سرافرازی در کره زمین شده و عده ای تا قیامت در گمراهی می مانند.
وی عبرت از گذشتگان را مهمترین فایده مطالعه خواند و گفت: اگر می بینیم کسی نمی تواند در مسیر الهی قرارگیرد و به کارهای نیک بپردازد باید بدنبال علت رفته و با تفکر در اعمال، جویای آن شویم زیرا اگر جهالت و نادانی در نامه اعمال خود داشته باشد، قرارگرفتن در مسیر الهی سخت تر می شود.
سلیمانی ، عظمت و قدرت هر کشوری را وابسته به تعداد افراد شاخص آن کشور عنوان کرد و افزود: افراد شاخص کسانی هستند که اهل مطالعه و کتاب بوده و از دانش و سود علمی بالاتری برخودارند و جامعه از نعمت وجود و آثار مفید آنها بهره مند است.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلو متری یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار