در مراسم اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات وخبرگزاری ها، برگزیدگان این دوره از نمایشگاه معرفی شدند .
کد خبر: ۱۲۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵ 14 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، در مراسم اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات وخبرگزاری ها، برگزیدگان این دوره از نمایشگاه معرفی شدند.

جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما گزارش داد ، در مراسم اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات ، روزنامه خراسان با 91 امتیاز ، در بخش اهتمام به زبان فارسی عنوان برگزیده نمایشگاه را به خود اختصاص داد و روزنامه "خراسان شمالی" با 80 ، " ابرار ورزشی" با 81 و پایگاه خبری" انتخاب" با 81.25 امتیاز به ترتیب در بخش های مطبوعات محلی ، ورزشی و پایگاه های خبری به رتبه های برتر دست یافتند.

همچنین هیئت داوران بیست و یکمین نمایشگاه ماهنامه " صفای سخن " از کرمانشاه را به عنوان غرفه برتر و" نشریه چهارفصل " را در بخش عمومی و خانواده به عنوان مطبوعات برتر انتخاب کرد .

همچنین در بخش دین و اندیشه خبرگزاری های ایکنا و حوزه و در بخش فرهنگی هنری پایگاه خبری شادشو عنوان برتر را از آن خود کردند .

در بخش آموزشی و تخصصی هم پایگاه خبری "وبدا" در حوزه پزشکی و سلامت و در بخش سیاسی و اقتصادی هم ماهنامه "مهرنامه" برگزیده شدند.

همچنین هیات داوران بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات موسسه " اصفهان امروز" را برگزیده بخش موسسات مطبوعاتی و روزنامه " شهروند" را روزنامه برتر انتخاب کرد.

در بخش خبرگزاری های عمومی هم خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حائز رتبه برتر شد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هم در سطح ادارات کل استان ها به عنوان برترین اداره کل دست یافت .

موسسات برگزیده موفق به دریافت لوح برتر و هدایای سکه بهار آزادی شدند و از مزایایی همچون تخفیف در غرفه ، در نمایشگاه بیست و دوم برخوردار خواهند شد .

بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با معرفی خبرگزاری ها و مطبوعات برتر تا ساعتی دیگر به کار خود پایان می دهد .

مسئولیت مطبوعات در قبال زبان فارسی

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: امروز هیچ حرفه ای در قبال زبان فارسی بیشتر از مطبوعات مسئولیت ندارد.

غلامعلی حداد عادل در مراسم اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: زبان فارسی رکن مهم هویت ملی ما ایرانیان است و دلبستگی ما به این زبان فراجناحی و بالاتر از سلیقه های سیاسی است.

وی بابیان اینکه زبان فارسی به گذشته، امروز و آینده ما تعلق دارد گفت : زبان فارسی ابزار مطبوعات است.

حدادعادل افزود: اگر این رابطه میان زبان فارسی و رسانه وجود نداشته باشد هیچ رسانه ای وجود نخواهد داشت و امروز می توان گفت هیچ حرفه ای به اندازه مطبوعات از زبان استفاده نمی کند و در نتیجه هیچ حرفه ای هم مثل مطبوعات در قبال زبان فارسی مسئولیت ندارد.

وی تاکید کرد: به همین علت فرهنگستان زبان و ادب فارسی امسال هم جایزه ای را با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رسانه های حافظ این زبان اهدا می کند و امیدوار است که سال به سال وضع زبان فارسی در رسانه ها بهتر شود.

حدادعادل ، فرهنگستان را به عنوان دستگاهی که واژگان را تولید می کند دانست و افزود: کار رسانه هم توزیع تولیدات فرهنگستان است و بنابراین رابطه فرهنگستان با رسانه ها ، رابطه ای بنیادی است.

وی گفت: امسال هم بلافاصله بعد از پایان نمایشگاه بیست و یکم گفتگوی خود را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نمایشگاه بیست و دوم آغاز می کنیم و امیدواریم برنامه های مناسب تر و بهتری در نمایشگاه بیست و دوم داشته باشیم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از آمادگی این فرهنگستان به منظور برگزاری دوره های آموزشی برای خبرگزاری های مختلف خبر داد و تاکید کرد: روزنامه ها باید دستور خط فارسی و واژگان فرهنگستان زبان و ادب فارسی را مورد توجه قرار دهند و همچنین موضوعاتی مثل درج مقالات در خصوص زبان فارسی مورد توجه هیئت داوران نمایشگاه مطبوعات بوده است./پ

منبع: جام جم آنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار