امام جمعه بابل با انتقاد از بی‌حجابی هنرمندان سیما گفت: هنرمندان عرصه سینما مروج بدحجابی و فرهنگ ضددینی در جامعه نشوند.
کد خبر: ۱۲۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰ 13 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به جایگاه والای نماز جمعه اظهار کرد: بر اساس روایات از ائمه معصومین(ع) انسانی که به سمت نماز جمعه حرکت می‌کند، خداوند نگرانی‌های او را برطرف کرده و او را به بهشت فرامی‌خواند.

وی با گرامی‌داشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی به ارزش و اهمیت مقوله کتاب اشاره کرد و افزود: کتاب‌خوانی نقش بسیار مهمی در انتقال علوم داشته و نفس خرید و مطالعه کتاب امری فرهنگی است.

امام جمعه بابل با بیان اهمیت توجه اسلام به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی، تصریح کرد: کتابخانه‌های بزرگ و دانشمندان برجسته اسلامی محصول توجه اسلام به کتاب و کتاب‌خوانی هستند و وقف‌های زیادی در حوزه کتاب‌خوانی در طول تاریخ تمدن اسلامی پدید آمد.

روحانی با انتقاد از کم‌توجهی به حوزه کتاب و لزوم اهتمام بیشتر مسئولان و جامعه به موضوع کتاب، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی است، اما آمار نشان می‌دهد که طی چند سال اخیر دچار پسرفت و فقر در حوزه کتاب‌خوانی شدیم.

این مسول با بیان این مطلب که اقبال به دیدن سریال‌های تلویزیونی در جامعه ما بیشتر از خواندن کتاب است، ادامه داد: باید با فرهنگ‌سازی سبب اقبال بیشتر جوانان و جامعه به سمت کتاب و ارتقای دانش و آگاهی‌های جامعه شویم.

روحانی با اظهار نگرانی از وجود برخی کتاب‌های مضر و فساد برانگیز در سطح جامعه، گفت: جای تاسف و تاثر است که نهادهای دولتی اقدام به انتشار کتاب‌هایی در مقوله تشویق به فساد جنسی و سیاسی می‌کنند.

امام جمعه بابل مطالعه نشریات و مطبوعات را در راستای افزایش میزان مطالعه افراد جامعه بیان کرد و افزود: مطالب برخی از مطبوعات و نشریات زرد در کشور به جای افزایش آگاهی‌ها و شاخص‌های اثرگذار در حوزه‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی تنها به مسائلی مانند زندگی شخصی هنرمندان و ورزشکاران معطوف شده است.

این مسئول با اشاره به روز دیابت و اظهار نگرانی از افزایش بیماری دیابت در جامعه، اضافه کرد: به راحتی می‌توان با برخی دستورالعمل‌ها و آگاهی مناسب در حوزه سبک تغذیه از شیوع دیابت جلوگیری کرد.

وی با اظهار نگرانی از مواضع برخی از افراد که در حال زمینه‌سازی نفوذ آمریکا در کشور هستند، خاطرنشان کرد: دشمن در حال زمینه‌سازی برای استفاده از شرایط پسابرجام است تا عناصر و مزدوران خود را در کشور بسیج کند.

روحانی افزود: دشمن با تمام وجود در طول 37 سال پس از انقلاب نتوانست در کشور نفوذ کند و از فرصت پسابرجام در حال ساختن مرکبی هموار برای نفوذ در کشور است.

این مسول با اظهار تاسف از دیدگاه برخی مسؤلان که فعالیت عناصر نفوذی دشمن در کشور را در راستای تعاملات فرهنگی می‌دانند، تصریح کرد: دشمن در راستای فعالیت‌های ضد اسلامی خود در حال سرمایه‌گذاری بر روی زنان است تا به اهداف پلید خود برسد.

امام جمعه بابل ادامه داد: متاسفانه شاهد زنانی هستیم که جاهالانه و یا عامدانه اقدام به کشف حجاب در جامعه می‌کنند و برخی از هنرمندان عرصه سینما نیز در این عرصه در راستای اهداف دشمن در حوزه ضدفرهنگی به رفتارهای ضداسلامی خود می‌پردازند.

وی با انتقاد از برخی تلاش‌های اختلاف‌افکنانه در استان و تضعیف جایگاه مدیریت ارشد استان، یادآور شد: برخی از خواص استان با استفاده از برخی از سایت‌های خبری همراه خود اقدام به موج آفرینی، تضعیف وفاق، همدلی و مدیریت‌های کلان استان گرفته‌اند.

وی افزود: تصمیمات قوی و قدرتمند در این فضای تنش‌آلود ممکن نیست، زیرا هر شخصی در صدد گرفتن مطامع خود است.

امام جمعه بابل با تقدیر از تلاش‌های ستاد اربعین حسینی استان گفت: خوشبختانه ستاد اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران برای تسهیل در حوزه خدمت‌رسانی به زائران حسینی استان مازندران، اقدام به برپایی دو موکب و یک درمانگاه صلواتی برای زائرین اربعین در کربلای معلی نموده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار