رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی مازندران از صعود 33 بانوی این استان به قله 3050 متری شاه‌علمدار منطقه تخت‌سلیمان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲ 11 November 2015
افشین احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با اشاره به دومین صعود فصلی بانوان کوهنورد مازندران، اظهار کرد: در راستای صعودهای فصلی بانوان مازندران، دومین صعود مشترک بانوان استان به قله 3050 متری شاه‌علمدار در منطقه کلاردشت برگزار شد.
وی با بیان اینکه این صعود به میزبانی هیئت کوهنوردی چالوس برگزار شد، خاطرنشان کرد: 33 نفر از بانوان منتخب کوهنورد از شهرستان‌های آمل، ساری، بهشهر، رامسر، تنکابن و گرگان در این صعود حضور داشتند.
رئیس هیات کوهنوردی مازندران با اشاره به هدف از این صعود‌های فصلی، تصریح کرد: صعودهای فصلی بانوان به منظور تعامل و تبادل تجربه بانوان کوهنورد مازندران در هر فصل برگزار می‌شود.
احمدی با بیان اینکه برگزاری این اردو با رویکردی آموزشی است، گفت: در این برنامه ورزشی کوهنوردان برتر و آماده استان نیز شناسایی می‌شوند تا در مقاطع بالاتر و صعودهای سراسری فدراسیون کوهنوردی به سایر نقاط کشور اعزام شوند.
وی از استعداد خوب مازندران در خصوص وجود مناطق کوهستانی در مازندران، اظهار کرد: منطقه کلاردشت یکی از بهترین مناطق کوهستانی کشور است که با وجود قله علم‌کوه و کوه‌های مرتفع دیگر مورد توجه ورزشکاران قرار می‌گیرد.
رئیس هیات کوهنوردی مازندران افزود: قله شاه‌علمدار یکی از مجموعه قله‌های منطقه تخت‌سلیمان است که با دارا بودن 3050 متر ارتفاع، ورزشکاران برای صعود به آمادگی جسمانی زیادی نیاز دارد.
احمدی با اشاره به استقبال پرشور بانوان از این برنامه ورزشی، خاطرنشان کرد: سرپرستی این صعود بر عهده درویش‌صفت مربی و مدرس کوهپیمایی بود و زهرا محمودی، مریم هرج‌ولی‌آبادی و سحر اسکندری ی را همراهی کردند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری سومین صعود فصلی بانوان در فصل زمستان، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا بهترین افراد را در این صعود شناسایی کنیم و پس از آموزش‌های لازم از سوی هیئت کوهنوردی استان، تیمی منتخب از بانوان مازندران را برای صعود به یکی از قله‌های کشور اعزام کنیم.
 
خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار