انتخاب شدن حتی بدون تخصص!
تابناک: یکی از انتقاداتی که به انتخابات اتاق وارد است، حضور صنعتگران و افراد غیر متخصص در بخش کشاورزی است. عده ای می گویند چون تعداد کاندیدا در بخش های بازرگانی وصنعت و معدن زیاد است، حضور افراد مختلف در بخش کشاورزی می تواند تضمین کننده حضور آن ها در میان منتخبین باشد.
کد خبر: ۱۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸ 12 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان، روز گذشته انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد و پس از شمارش آرا، افراد زیر در قالب بخش های مختلف رأی آوردند.

بازرگاني: مسعود گلشیرازی، مرتضی بیشه ای، مصطفی رناسی، قاسم علي جباري، حجة الله كشاني
صنعت: محمود اسلاميان ،سید رسول رنجبران، محمد جعفر بركتين، محسن پورسينا، احمد خوروش
كشاورزي: زهرا اخوان نسب، حمیدرضا قلمکاری، محمدرضا رجالی
معدن: سيد عبدالوهاب سهل آبادی ،بهرام سبحانی

یکی از انتقاداتی که به انتخابات اتاق وارد است، حضور صنعتگران و در بخش کشاورزی است. عده ای معتقداند بخش صنعت و معدن با توجه به حجم عمده کاندیداهایی که دارد، تعداد کمی قادر به حضور در این بخش هستند از همین رو افراد مختلف در قالب بخشی مثل کشاورزی پا به عرصه انتخابات می گذارند تا بتوانند در انتخابات رأی بیاورند.

رییس مجمع کارآفرینان ایران در گفت و گویی با ایسنا با اشاره به نزدیک بودن انتخابات اتاق بازرگانی ایران و با بیان اینکه من کاندیدا نیستم و مجمع نیز لیستی ارائه نداده و از شخص خاصی حمایت نمی کند، اظهار کرد: به طور کلی علاقه مندیم در این دوره نقش کارآفرینان در صنعت و کشاورزی در اتاق بیشتر شود.

دیانی افزود: اگر بخواهیم از این شرایط اقتصادی عبور کنیم باید افرادی را وارد بخش خصوصی کنیم که کارآفرین و صنعتگر باشند. در حالی که ساختار امروز اتاق بازرگانی همه بخش خصوصی شامل نمی شود.

در بخش دیگر از سخنان دیانی مطرح شده: افرادی که طناب بافی و تولیدی پیچ و پرچ دارند، کاندیدای کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی شده اند!

وی افزود: در همین دوره از انتخابات اتاق بازرگانی افرادی هستند که طناب بافی، شرکت باربری، مغازه در میدان میوه و تره بار، تولیدی پیچ و پرچ، تولید لوله و اتصالات دارند اما کاندیدای کمیسیون کشاورزی شده اند.

دیانی درباره علل این موضوع گفت: در برخی استانها تعداد کاندیداها در یک بخش به حد نصاب نمی رسد و زمانی که تعداد به حد حصاب نرسد انتخابات برگزار نمی شود، به همین دلیل هیات نظارت اعلام کرده که از بخش های دیگر نیز می توانند وارد بخش های خالی شوند؛ به این ترتیب بیشترین افرادی که جایگزین می شوند واردکنندگان هستند.

برای استناد مسائل مطرح شده می توان به سوابق افرادی که در بخش کشاورزی انتخاب شدند، تفحصی را صورت داد.

محمد رضا رجالی: وی کارآفرین نمونه بازرگانی بوده و در حال حاضر مدیرعامل ظریف مصور است، رجالی در گذشته سابقه فعالیت های بازرگانی و صنعتی داشته اما سابقه فعالیت کشاورزی در کارنامه وی به چشم نمی خورد.

حمیدرضا قلمکاری: قلمکاری شاید تنها فردی باشد که بین افراد انتخاب شده، کارنامه اش به فعالیت های کشاورزی نزدیک باشد. وی سابقه مدیرعاملی شرکت خوراک دام و طیور سپاهان دارد هم چنین قلمکاری در بخش صنعتی جشنواره کارآفرین برترئنیز در سال 1390 حائز رتبه شده است.

زهرا اخوان نسب: اخوان نسب نخستین زن عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در طول تاریخ 80 ساله این تشکل است، وی سبقه مدیرعاملی شرکت بازرگانی معین احیاء سپاهان را نیز در کارنامه دارد.

با وجود سابقه خوب، مدیریتی و اقتصادی که این افراد دارند، نشانی از مسائل کشاورزی در کارنامه این افراد به چشم نمی خورد و از همین رو به نظر می رسد که بهتر بود افرادی که در این بخش تخصص داشتند و تخصص آن ها می توانست به کمک بخش کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان بیاید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار