سرپرست اداره کل امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری مازندران گفت: هیچ دلیلی برای عدم واریز نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲ 07 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، فرهاد عسگری در نشست شهرداران مازندران با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی مهد فرهنگ‌سازی و محل امن علمی و فرهنگی برای نوجوانان و جوانان جامعه است، عنوان کرد: شهرداری‌ها با وجود انجام وظایف قانونی خود می‌توانند با نگاهی دغدغه‌مند و آینده‌نگرانه به این مجموعه کمک کنند.
وی افزود: هیچ دلیلی برای عدم واریز نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی وجود ندارد و شایسته مدیران شهری نخواهد بود چراکه فرهنگ و دانش برآمده از کتابخانه‌ها، در آینده به یاری جامعه خواهد آمد.
به گزارش ایسنا، مرتضی عمرانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرداری‌ها مطابق قانون در قبال کتابخانه‌های عمومی مسئول هستند، اظهار کرد: رشد شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی بخش مهمی از توسعه فرهنگ شهری محسوب می‌شود و شهرداران این موضوع مهم را در چارچوب سیاست‌های خود بگنجانند.
وی افزود: بدهی‌هایی که از سال 83 تاکنون از شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی برجا مانده، مبلغی است که در صورت پرداخت به افزایش سرانه فضای کتابخوانی و رشد منابع کتابخانه‌ای در استان، کمک قابل توجهی خواهد کرد.
عمرانی با بیان اینکه تعامل شهرداری‌ها با کتابخانه‌های عمومی به مبلغ سهم نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها محدود نیست، گفت: فرهنگ شهری و اجرای برنامه‌های شاخص می‌تواند با همکاری‌های دوجانبه بین این دو مجموعه، به وضعیت بهتر و مطلوب‌تری برسد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار